Kompetencer til et bæredygtigt samfund

Unge skal klædes på til at kunne deltage i og bidrage til et mere bæredygtigt samfund, både som borgere og i arbejdslivet.

Unge skal lære at agere mere bæredygtigt

Unge skal have indsigt i bæredygtig udvikling og tilegne sig handlekompetencer til at tage ansvar for og engagere sig i at skabe et mere bæredygtigt samfund.

Unge er optaget af klimaet men mangler viden og kompetencer til et bæredygtigt samfund

Unge er i høj grad optaget af klimaet, men mangler ligeledes viden og handlekompetence på området.

Kun godt halvdelen af de 18-29-årige syddanskere kender ifølge Region Syddanmarks klimaundersøgelse FN´s Verdensmål for bæredygtig udvikling. Bæredygtighed kan være en motivationsfaktor for unge, idet mange oplever det som meningsfuldt at skabe bæredygtige løsninger og at agere bæredygtigt.

Kontakt uddannelsesteamet

Lene Henriksen