Mød it-konsulent Dan Seegert Jaatog

Medarbejderportræt af Dan Seegert Jaatog, som sørger for software til mere end 30.000 klienter

Medarbejderportræt Dan Seegert Jaatog

Dan sørger for software til mere end 30.000 klienter

Egentlig er jeg jo bare en nørd, der kan lide at scripte. Jeg synes, det er fedt at få det, der ikke virker, til at virke. Det giver en helt speciel følelse, når man ved, at man har en aktie i at drifte sygehusenes it-systemer.

Hvis de ikke virker, så er patienten i problemer. Så vil der fx ikke være blodprøvesvar eller journalsystemer, der kan give lægen overblik over sygdomsudviklingen og behandlingen.

Jeg arbejder med de systemer, der muliggør, at vi kan rulle software ud på mere end 30.000 klienter. Det er forskellige slags pc’er, som læger og sygeplejersker bruger, hver gang de ser en patient.

Størstedelen af Region Syddanmarks it-systemer afvikles i Client/Server-konfiguration, og for at jeg kan udrulle fx laboratoriesystemer eller det nye patientjournalsystem EPJ, skal netværksforbindelsen fra den enkelte klient til serveren i vores datacenter vedligeholdes.

Jeg automatiserer processerne omkring det og sørger for at holde vores maskinpark opdateret.

Hos os går faglighed og fleksibilitet hånd i hånd

Før jeg blev it-konsulent, var jeg tækkemand, og man må sige, det er noget af et brancheskift, men jeg har ikke i ét sekund fortrudt. Jeg kom til Region Syddanmark for 5 år siden, og jeg har hele tiden kunnet udvikle mig fagligt og opkvalificere mine kompetencer.

Vi er ca. 30 kolleger, der arbejder med infrastruktur. Der er en god holdånd i vores teams. Vi har en skør jargon, men der er også en god balance i forhold til det faglige ansvar. Vi samarbejder med de lokale it-afdelinger på sygehusene, som vi understøtter i forskellige erfa- og projektgrupper.

Hverdagen er travl, men der er gode muligheder for at balancere arbejdet i forhold til familielivet. For mig, der er far til tre drenge, er fleksibilitet helt afgørende. Afdelingen har en god kultur, og jeg har en konge-chef. Han stiller krav, men har tillid til, at vi løser vores opgaver, og han anerkender os for de resultater, vi opnår.