Skip til primært indhold

SAM:BO

Samarbejde om borger/patientforløb

Sundhedsvæsenets parter i Region Syddanmark samarbejder om sammenhængende patientforløb for at opnå højere kvalitet og patienttilfredshed med sundhedsvæsenets ydelser.

Strategisk Sundhedsstyregruppe har den 29. januar 2025 godkendt en ny version af SAM:BO-aftalen. Aftalen tages i brug den 19. maj 2025, og hjemmesiden vil løbende blive opdateret.
Hvis du er nysgerrig efter at se den nye aftale, kan du læse den her

Den gældende samarbejdsaftalen er beskrevet nedenfor. Den er opdelt i:

Forløbsoversigter

0. Skadestueforløb fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • skadestueforløb
  • skadeklinikforløb

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 0.1 Kommunikation ved besøg i skadestue Fælles Akut Modtagelse(FAM)/Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM)
  • 0.2 Kommunikation ved hjemsendelse fra skadestue Fælles Akut Modtagelse(FAM)/Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM))

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten vedr. indsatsen før evt. ambulant forløb eller indlæggelse fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Kommunens forebyggende og opsporende tiltag
  • Borgerhenvendelser til praktiserende læge/vagtlæge
  • At kommune og praktiserende læge er i dialog vedr. evt. indsats

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 1.0 Forebyggende tiltag i kommunen
  • 1.1 Primærsektorens indsatser overfor borgere i risikogrupper

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • ambulante patientforløb af kortere eller længere varighed
  • patientforløb i dagafsnit, der betragtes som ambulant behandling

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 2.1 Kommunikation ved ambulante patientforløb
  • 2.2 Kommunikation ved behandlingsforløb
  • 2.3 Kommunikation ved afslutning af et ambulant forløb

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • akutte og planlagte indlæggelsesforløb under 48 timers varighed

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 3.1 Kommunikation ved indlæggelse
  • 3.2 Kommunikation ved planlægning af behandlingsforløb
  • 3.3 Kommunikation ved forberedelse af udskrivelsen
  • 3.4 Kommunikation ved udskrivelsen

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • akutte og planlagte indlæggelsesforløb over 48 timers varighed

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 4.1 Kommunikation ved indlæggelse
  • 4.2 Kommunikation ved planlægning af behandlingsforløb
  • 4.3 Kommunikation ved forberedelse af udskrivelsen
  • 4.4 Kommunikation ved udskrivelsen

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • patienter der efter udskrivelse har behov for kommunale indsatser

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 5.1 Første kontakt med kommunen efter udskrivelse
  • 5.2 Opfølgningsbesøg
  • 5.3 Ambulant opfølgning

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Skadestueforløb
  • Skadeklinikforløb

Har patienten også kontakt med den kommunale hjemme-og sygepleje skal sundhedsfaglige oplysninger kommunikeres efter forløb 0

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 6.1 Kommunikation ved besøg i skadestue (Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM) /Fælles Akut Modtagelse (FAM) )
  • 6.2 Kommunikation ved hjemsendelse fra skadestue (Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM) /Fælles Akut Modtagelse (FAM))

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Ambulante forløb af kortere eller længere varighed

Har patienten også kontakt med den kommunale hjemme- og sygepleje, skal sundhedsfaglige oplysninger kommunikeres efter forløb 2

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 7.1 Kommunikation ved ambulante forløb
  • 7.2 Kommunikation ved behandlingsforløb
  • 7.3 Kommunikation ved afslutning af et ambulant forløb

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Akutte og planlagte indlæggelsesforløb.

Har patienten også kontakt med den kommunale hjemme-og sygepleje, skal sundhedsfaglige oplysninger kommunikeres efter forløb 3 eller 4

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 8.1 Kommunikation ved indlæggelse
  • 8.2 Kommunikation ved planlægning af behandlingsforløb
  • 8.3 Kommunikation ved forberedelse af udskrivelsen
  • 8.4 Kommunikation ved udskrivelsen

Læs forløbsoversigten her:

Kontakt

Annette Vestergaard Weng

Specialkonsulent

Tværsektorielt samarbejde


29 20 10 07
APPFWU02V