Skip til primært indhold

SAM:BO

Samarbejde om borger/patientforløb

Sundhedsvæsenets parter i Region Syddanmark samarbejder om sammenhængende patientforløb for at opnå højere kvalitet og patienttilfredshed med sundhedsvæsenets ydelser.

Samarbejdsaftalen er beskrevet nedenfor. Den er opdelt i:

Forløbsoversigter

0. Skadestueforløb fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • skadestueforløb
  • skadeklinikforløb

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 0.1 Kommunikation ved besøg i skadestue Fælles Akut Modtagelse(FAM)/Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM)
  • 0.2 Kommunikation ved hjemsendelse fra skadestue Fælles Akut Modtagelse(FAM)/Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM))

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten vedr. indsatsen før evt. ambulant forløb eller indlæggelse fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Kommunens forebyggende og opsporende tiltag
  • Borgerhenvendelser til praktiserende læge/vagtlæge
  • At kommune og praktiserende læge er i dialog vedr. evt. indsats

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 1.0 Forebyggende tiltag i kommunen
  • 1.1 Primærsektorens indsatser overfor borgere i risikogrupper

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • ambulante patientforløb af kortere eller længere varighed
  • patientforløb i dagafsnit, der betragtes som ambulant behandling

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 2.1 Kommunikation ved ambulante patientforløb
  • 2.2 Kommunikation ved behandlingsforløb
  • 2.3 Kommunikation ved afslutning af et ambulant forløb

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • akutte og planlagte indlæggelsesforløb under 48 timers varighed

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 3.1 Kommunikation ved indlæggelse
  • 3.2 Kommunikation ved planlægning af behandlingsforløb
  • 3.3 Kommunikation ved forberedelse af udskrivelsen
  • 3.4 Kommunikation ved udskrivelsen

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • akutte og planlagte indlæggelsesforløb over 48 timers varighed

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 4.1 Kommunikation ved indlæggelse
  • 4.2 Kommunikation ved planlægning af behandlingsforløb
  • 4.3 Kommunikation ved forberedelse af udskrivelsen
  • 4.4 Kommunikation ved udskrivelsen

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • patienter der efter udskrivelse har behov for kommunale indsatser

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 5.1 Første kontakt med kommunen efter udskrivelse
  • 5.2 Opfølgningsbesøg
  • 5.3 Ambulant opfølgning

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Skadestueforløb
  • Skadeklinikforløb

Har patienten også kontakt med den kommunale hjemme-og sygepleje skal sundhedsfaglige oplysninger kommunikeres efter forløb 0

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 6.1 Kommunikation ved besøg i skadestue (Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM) /Fælles Akut Modtagelse (FAM) )
  • 6.2 Kommunikation ved hjemsendelse fra skadestue (Psykiatrisk Akut Modtagelse (PAM) /Fælles Akut Modtagelse (FAM))

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Ambulante forløb af kortere eller længere varighed

Har patienten også kontakt med den kommunale hjemme- og sygepleje, skal sundhedsfaglige oplysninger kommunikeres efter forløb 2

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 7.1 Kommunikation ved ambulante forløb
  • 7.2 Kommunikation ved behandlingsforløb
  • 7.3 Kommunikation ved afslutning af et ambulant forløb

Læs forløbsoversigten her:

Forløbsoversigten fastlægger kommunikation og samarbejde i forbindelse med:

  • Akutte og planlagte indlæggelsesforløb.

Har patienten også kontakt med den kommunale hjemme-og sygepleje, skal sundhedsfaglige oplysninger kommunikeres efter forløb 3 eller 4

Forløbsoversigten er opdelt i følgende overskrifter:

  • 8.1 Kommunikation ved indlæggelse
  • 8.2 Kommunikation ved planlægning af behandlingsforløb
  • 8.3 Kommunikation ved forberedelse af udskrivelsen
  • 8.4 Kommunikation ved udskrivelsen

Læs forløbsoversigten her:

Kontakt

Annette Vestergaard Weng

Specialkonsulent

Tværsektorielt samarbejde


29 20 10 07
APPFWU02V