COVID-19 var tæt på at koste 47-årige Tekin livet

Efter et voldsomt forløb, hvor han lå i respirator og var tæt på at dø, har Tekin Yilmaz fortrudt at han ikke blev vaccineret. Han har et klart budskab til alle, som ikke har taget imod vaccinen mod COVID-19: Gør det!

Tekin Yilmaz på 47 år har været tæt på at dø af COVID-19. Det fortæller han fra hospitalssengen på Svendborg Sygehus, hvor han har været indlagt i næsten en måned. Fem af dagene i respirator, hvor han kæmpede for sit liv.

Selvom Tekin er så meget i bedring, at han er på vej til at blive udskrevet og komme hjem til sin kone og to børn, er hans vejrtrækning stadig besværet, og han må holde pauser, imens han fortæller sin historie. Men selvom det er besværligt for ham, så gentager han igen og igen dét, han har på hjerte:

- Jeg fortryder, at jeg ikke tog imod vaccinen. Lægerne siger, at jeg har været tæt på at dø. Mine lunger var helt fyldt med virussen, og nu vil jeg bare gerne opfordre alle til at lade sig vaccinere, siger Tekin Yilmaz.

Håber, alle vil tage imod vaccinen

Han lægger ikke skjul på, at han var skeptisk over for vaccinen og samtidig tænkte, at han som rask 47-årig ikke ville blive hårdt ramt af COVID-19, hvis han skulle blive smittet. Men den 11. november står lysende klart i hans erindring. Han passede sit arbejde på Løgismose Mejeri, da han pludselig fik voldsom feber og svedtur og måtte gå hjem.

- Jeg har hele tiden tænkt ”jeg bliver ikke syg”, og jeg havde også læst en masse kritisk om vaccinen på de sociale medier, og det gjorde mig usikker, og derfor ville jeg ikke have den. Det fortryder jeg virkelig nu. Jeg har skiftet syn på det, og nu skal jeg bare hurtigst muligt vaccineres, og jeg skal også hjem og bestille tid til min kone og børn, fortæller Tekin.

Han retter en dybtfølt tak til lægerne og sygeplejerskerne, som har reddet hans liv, efter den voldsomme oplevelse, det har været ikke at kunne trække vejret:

- Vi skal alle sammen gøre, hvad vi kan for at passe på hinanden. Det her vil jeg ikke ønske for nogen, understreger Tekin Yilmaz.

Tekin Yilmaz i hospitalsseng