Support til IT problemer for ansatte
Er du medarbejder ved regionshuset, en satellit eller en sociale institution bedes du i tilfælde af it-problemer indrapportere problemet via IT-Portalen, som er Region Syddanmarks servicedesk-system. Det kræver, at du sidder på et internt netværk.
Kontakt ved akutte it-problemer - for ansatte
Er du medarbejder ved regionshuset, en satellit eller en sociale institution bedes du i tilfælde af it-problemer indrapportere problemet via IT-Portalen, som er Region Syddanmarks servicedesk-system. Det kræver, at du sidder på et internt netværk.
Indberet fejl og meld problemer i IT-PortalenÅbningstider i hverdage
Ved akutte it-problemer kan regionshusets servicedesk kontaktes på tlf. 76 63 10 10. Telefonen er åben:
- Mandag-torsdag kl. 7.00-16.00
- Fredag kl. 7.00-15.00
Personligt fremmøde ved skranken i regionshuset - alle hverdage kl. 9.00-12.00
Hjælp uden for åbningstiden
Udenfor normal åbningstid kan du kontakte Servicedesk 24/7 for hjælp til følgende opgaver:
- Brugeradministrative opgaver - oplås og/eller tildel nyt password: PC bruger konti, VPN/SMSpasscode, Nem ID, Cosmic pas/EPJ (for kliniske brugere) og IPJ (for kliniske brugere)
- Spærring af SIM kort ved bortkomst/tyveri af mobile enheder.
- Ring internt lokal nr. 31010 eller eksternt direkte 76 63 10 10.
ServiceDesk 24/7 kan kontaktes i tidsrummet:
- Hverdage kl. 16:00 - 7:00
- Weekender kl. 00:00 – 24:00
- Helligdage kl. 00:00 – 24:00
Kontakt Regional IT
Regional ITs overordnede mail-postkasse er it@rsyd.dk
Har du brug for hjælp til VPN?
For at kunne arbejde hjemmefra og have adgang til dine dokumenter og programmer, skal du logge på regionens netværk via VPN.
Kontakt din lokale Servicedesk, hvis du oplever problemer med dette.
- Sygehus Lillebælt: 76 36 19 00
- Esbjerg og Grindsted Sygehus: 79 18 20 61
- Sygehus Sønderjylland: 79 97 03 00
- Odense Universitetshospital: 65 41 79 13
- Psykiatrien, Sociale institutioner og regionshuset: 76 63 10 10