Skip til primært indhold

Patientkontoret i Region Syddanmark

Hvis du som patient eller pårørende har brug for information, vejledning og rådgivning i forhold til sundhedssystemet, kan du kontakte en patientvejleder i Patientkontoret.

Hvis du som patient eller pårørende har brug for information, vejledning og rådgivning i forhold til sundhedssystemet, kan du på hverdage kontakte en patientvejleder i Patientkontoret på tlf. 76 63 14 90.

Henvendelser omhandlende psykiatri rettes til psykiatriens patientvejleder hverdage på tlf. 76 63 10 98.

Sådan kontakter du Patientkontoret

Telefontid:

Tlf. 76 63 14 90.

Alle hverdage mellem kl. 9.00 - 12.00.

På grund af sommerferieafvikling kan der i de kommende uger være behov for ændring af telefontiden. Eventuelle ændringer vil fremgå af telefonsvareren, når du ringer på tlf. 7663 1490.

For at undgå at ringe forgæves eller opleve lang ventetid, kan du med fordel benytte dig af muligheden for at sende en mail til Patientkontoret. Dog må du forvente en længere svartid i ferieperioden.

Telefontid psykiatri:

Tlf. 76 63 10 98.
Alle hverdage mellem kl. 09.00 og 12.00

Evt. ændringer af telefontiden vil fremgå af telefonsvareren, når du ringer på tlf. 76 63 10 98

Mail

Du kan endvidere kontakte Patientkontoret på patientkontoret@rsyd.dk. Vi gør opmærksom på, at vi ikke har mulighed for at tilgå dine helbredsoplysninger via dit personnummer.

Når du sender personfølsomme oplysninger til Patientkontoret, anbefaler vi, at du benytter din digitale postkasse.

Skriv direkte til Patientkontoret fra din digitale postkasse

Det kan du spørge vejlederen om

Vejledningen kan f.eks. handle om:

  • Sundhedsvæsenets ydelser generelt
  • Dine patientrettigheder
  • Frit sygehusvalg
  • Udvidet frit sygehusvalg
  • Maksimale ventetider
  • Ventetider til udredning, undersøgelse eller behandling
  • Hvordan du kommer videre i systemet eller 'flytter' dig mellem sygehuse
  • Transport og transportgodtgørelse
  • Aktindsigt
  • Genoptræning
  • Behandling i udlandet
  • Hvad man gør, når noget går galt; herunder muligheden for at klage, anmeldelse til
  • Patienterstatningen og rapportering af en utilsigtet hændelse

Vejlederne har tavshedspligt

Patientvejlederne har tavshedspligt, og du kan derfor henvende dig anonymt og uforpligtende.

Hvis patientvejlederne vurderer, at der kan være behov for at udveksle oplysninger om patienten med én eller flere sundhedspersoner, kan dette kun ske med samtykke fra patienten.

Patientkontoret i Region Syddanmark

Patientkontoret

Damhaven 12, 7100 Vejle


76631490
APPFWU01V