Frivillig Hjerteløber i Region Syddanmark

Som frivillig Hjerteløber er du med til at redde liv i dit nærområde.

Du bliver kaldt ud via din telefon til et menneske, der har brug for din hjælp. Personen har fået hjertestop, og her er det altafgørende, at hjælpen er hurtigt fremme. Opgaven indebærer typisk, at du giver hjerte-lunge-redning eller hjælper med en hjertestarter.

Når det professionelle beredskab ankommer, tager de over.

Her kan du læse mere om den nationale TrygFondens Hjerteløberordning (eksternt link)

Via linket kan du også finde en meget veludbygget FAQ, hvor du kan få svar på de mest almindelige spørgsmål angående ordningen.

Tilmeld dig Hjerteløberordningen

Du kan tilmelde dig Hjerteløberordningen ved at downloade TrygFondens app.

Hvis du har en iPhone, kan du hente den i Apples Appstore (eksternt link)

Hvis du har en Android-telefon kan du hente den via Google Play (eksternt link).

Hjerteløberordningen er pr. maj 2020 en landsdækkende ordning. Her kan du altså også blive tilkaldt til hjertestop, selvom du ikke befinder dig i Region Syddanmark.

Enkelte steder er hjerteløberne organiseret i klynger. Du kan finde kontaktoplysninger her.