Samarbejde med foreninger og organisationer

Region Syddanmark samarbejder med forskellige patientforeninger og frivilligorganisationer. Find kontaktoplysninger og informationer her.

Du kan vælge at være frivillig i Region Syddanmark gennem en forening eller organisation.

Regionen samarbejder allerede med en række frivilligforeninger og patientorganisationer - for eksempel Røde Kors, , Palliativt Frivilligt Netværk på Fyn, Ældresagen, Kræftens Bekæmpelse og Danmark redder liv.

De frivillige i foreningerne eller organisationerne står for en række frivillige indsatser. De driver en børne- og ungdomscafe på OUH, våger ved døende, er patientstøtter, strikker sokker til patienterne, yder førstehjælp og meget andet.

Vil du være frivillig via en organisation eller forening?

Ønsker du at yde en frivillig indsats i Region Syddanmark via en forening eller organisation, så benyt kontaktoplysningerne nedenfor.

På de enkelte sygehuse mv. kan de oplyse dig om, hvilke frivilligforeninger eller patientorganisationer, de allerede samarbejder med.

Repræsenterer du en organisation eller forening, som ønsker at yde en frivillige indsats i regionen?

Vi byder organisationer og foreninger, som ønsker at yde en frivillig indsats i regionen, velkommen.

Benyt også kontaktoplysningerne nedenfor.
Kontakt det sted, som er mest oplagt for dig.