Stephan Kleinschmidt bliver projektchef for det dansk/tyske projekt - Vækstcenteret

Region Syddanmark har i dag ansat Stephan Kleinschmidt som projektchef for et nyt banebrydende dansk-tysk udviklings- og markedsføringsprojekt.

Målet med projektet er at transformere grænseregionen til en stærk vækstregion. Projektet skal udvikle, identificere og brande fælles dansk/tyske styrker. På denne måde skal projektet sikre erhvervsudvikling og nye arbejdspladser på begge sider af grænsen i de kommende år.

Det officielle navn for projektet er Vækstcenteret – succes for den dansk-tyske region.

- Stephan Kleinscmidt har netop de kompetencer, der er brug for. Han har et indgående kendskab til problemstillingerne både nord og syd for grænsen. Han har erfaring med markedsføring og kommunikation. Og så oser han af idéer og gåpåmod, som han ønsker at føre ud i livet. Hans enorme netværk på begge sider af grænsen er en gave for projektet, fordi Stephan begår sig hjemmevant på begge sider af grænsen, siger kommunikationsdirektør Søren Braun, der har det overordnede ansvar for projekt Vækstcenteret i Region Syddanmark.

Stephan Kleinscmidt bliver i sin nye stilling leder af det fire mand store sekretariat, der har base nær grænsen i Bov.

- Jeg glæder mig til at medvirke til at gøre grænseregionen til en vækstregion. Der er så mange stærke aktører på begge sider af grænsen, og der er ingen tvivl om, at vi kan nå langt, når vi samler kræfterne. Vi satser på de styrkepositioner, der er i området – på begge sider af grænsen, siger Stephan Kleinschmidt

Stephan Kleinscmidt begynder i det nye job 1. februar 2011.

Projektet er blevet udført og finansieret af  Region Syddanmark og de to tyske samarbejdspartnere Kiel Region og EA Nord. Projektet har desuden modtaget støtte fra INTERREG 4A.

Kort om Vækstcenteret – Succes for den dansk-tyske region

Den overordnede målsætning for projektet er at skabe nye arbejdspladser ved at drage nytte af grænseregionens samlede styrker herunder de erhvervsmæssige og infrastrukturelle potentialer. Det sker ved, at projektet skal understøtte og intensivere udviklingen af nye innovative og fremtidsorienterede grænseoverskridende samarbejdsprojekter. Dels ved et aktivt og målrettet arbejde for at synliggørelse og markedsføre regionen.

Fakta om Stephan Kleinschmidt

33-årige Stephan Kleinschmidt er medlem af Sønderborg Byråd for Slesvigsk Parti og er bl.a. initiativtager til Sønderborgs kandidatur til Kulturhovedstad 2017.

Stephan er uddannet indenfor markedsføringsøkonomi og har otte års erhvervserfaring fra grænseregionen inden for marketing og kommunikation. Senest som ansættelse som marketing- og kommunikationschef hos Privatsygehus Danmark – Tønder ApS.

Desuden er Stephan medlem af regionalforsamling for Region Sønderjylland/Slesvig.