Ny konstitueret administrerende sygehusdirektør på Esbjerg og Grindsted Sygehus

Nuværende lægelig direktør Anna-Marie Bloch Münster bliver konstitueret administrerende sygehusdirektør på Esbjerg og Grindsted Sygehus. Samtidig bliver Mads Haugaard også konstitueret som direktør i sygehusets direktion.

Stillingen som administrerende sygehusdirektør på Esbjerg og Grindsted Sygehus har været ledig, siden Per Busk valgte at fratræde sin stilling i slutningen af marts. Stillingen har været i opslag, og stillingsopslaget resulterede i 8 ansøgninger.

Regionsdirektør Jane Kraglund siger:

- Vi ønsker et lidt bredere ansøgerfelt end de 8 ansøgninger, som vores jobopslag har givet os. Derfor er det nødvendigt at genopslå stillingen.

- Vi er i den sammenhæng bevidste om, at den kommende rapport fra Sundhedsstrukturkommissionen og efterfølgende beslutning om organiseringen af fremtidens sundhedsvæsen måske vil indebære andre krav til sygehusenes ledelser og regionen i øvrigt.

- Vi ved, at Sundhedsstrukturkommissionens rapport kommer om få uger, og at det forventes, at der indgås politisk forlig i efteråret. Det korte tidsperspektiv gør, at vi har besluttet at afvente de nationale beslutninger, før stillingen genopslås.

- Derfor har vi valgt at pege på nuværende lægelig direktør Anna-Marie Bloch Münster som ny konstitueret administrerende sygehusdirektør.

Jane Kraglund uddyber, at Anna-Marie Bloch Münster har været en essentiel del af den fantastiske udvikling, som Esbjerg og Grindsted Sygehus har gennemgået i de senere år, og at hun har stor tillid til, at denne udvikling kan fortsætte. Hun takker samtidig Anna-Marie Bloch Münster for at stille sig til rådighed som konstitueret administrerende sygehusdirektør.

Den nye konstituerede administrerende sygehusdirektør Anna-Marie Bloch Münster siger:

- Jeg er rigtig glad for den tillid, jeg er blevet vist ved at udpege mig som konstitueret administrerende sygehusdirektør. Jeg vil gøre mit allerbedste for at løse opgaven for vores sygehus, og jeg vil gå til opgaven med ydmyghed og respekt. Samtidigt ser jeg frem til, at Charlotte Mose Hansen og jeg kan byde Mads Haugaard velkommen ind i fællesskabet på vores sygehus. Sammen med vores dygtige ledere og medarbejdere på sygehuset vil vi gøre alt, hvad vi kan for at fortsætte udviklingen af sygehuset og understøtte det fortsatte fokus på kerneopgaven med patienten først og medarbejdertrivsel som ledestjerner.

Anna-Marie Bloch Münster tiltræder som konstitueret administrerende sygehusdirektør 5. juni.

Erfaren leder træder ind i direktionen

Foruden konstitueringen af Anna-Marie Bloch Münster bliver Mads Haugaard ny konstitueret direktør på Esbjerg og Grindsted Sygehus. Her vil han indgå i direktionen med den administrerende sygehusdirektør og lægelige direktør samt den sygeplejefaglige direktør Charlotte Mose Hansen.

Mads Haugaard kommer fra en stilling som stabschef på Odense Universitetshospital. Han har mange års ledererfaring, og inden stillingen som stabschef har han været afdelingschef i afdelingen for kvalitet og forskning i regionens administration. Mads Haugaard har desuden været konstitueret direktør for Region Syddanmarks ambulanceorganisation, ligesom han har været konstitueret sundhedsdirektør.