Gå til indhold
Forsiden | Kontakt | Ledige job | For ansatte | Presse og nyheder | Web-TV | tysk flag engelsk flag |

Region SyddanmarkTil forsiden

ForsidepilOm Region SyddanmarkpilUdbud og indkøbpilInformation til dig som leverandør

Information til dig som leverandør

Når du er leverandør til Region Syddanmark af varer og tjenesteydelser, er der en række vilkår, som du bør sætte dig ind i

Standardbetingelser for køb af varer og tjenesteydelser

Region Syddanmark indgår primært aftaler efter gennemførelse af EU-udbud eller nationale tilbudsindhentninger, hvortil der er knyttet specifikke kontraktvilkår.
For mindre indkøb er der ifølge lovgivningen mulighed for at indhente tilbud og indgå aftaler uden egentlig konkurrenceudsættelse.
I disse tilfælde vil der typisk i aftalen eller i ordren blive henvist til Danske Regioners standardbetingelser, der herefter vil være gældende for det konkrete indkøb:

For varekøb vil der desuden i forbindelse med indgåelsen af aftalen eller skriftlig indkøbsordre typisk blive henvist til Region Syddanmarks Handels- og leveringsbetingelser for varer, der herefter vil være en del af aftalen mellem Region Syddanmark og leverandøren. Øvrige vilkår er ligeledes beskrevet i dokumentet.

Handels- og leveringsbetingelser for varer.

 

Ordrer og faktura

Ordrer og fakturaer tager afsæt i fælles NemHandel-standarder. Det betyder, at vi gerne vil være så elektroniske som overhovedet muligt. I ovennævnte Handels- og leveringsbetingelser for varer fremgår de krav, som Region Syddanmark typisk stiller angående bestilling af og fakturering for varer.
Ordrer skal gerne være så elektroniske som overhovedet muligt. Det betyder, at vi ønsker at sende en elektronisk ordre direkte ind i jeres ERP system. Vi anvender formatet OIOUBL og er registeret i Nemhandelsregistret. Fakturering skal foregå elektronisk i overensstemmelse med lovgivningen. Hvis du ikke har muligheden i dit eget system, kan du gratis sende fakturaer til alle offentlige myndigheder og institutioner. Prøv evt. den gratis fakturablanket på www.virk.dk

Hvis du ønsker at komme på NemHandel med Region Syddanmark, så kontakt indkobsservice@rsyd.dk


 

Vi har flere "leveringsadresser" for fakturaerne. Du skal til en hver tid tage udgangspunkt i de oplysninger der fremgår af ordren. Herunder kan du se bl.a. sygehusenes EAN- og VAT-numre.

EAN & VAT nr. for Region Syddanmarks sygehuse vedr. fakturering

Varernes leveringssteder

Vi har flere leveringssteder da Region Syddanmark dækker et stort geografisk område. Det fremgår dog altid af aftalen eller ordren, hvor en vare skal leveres.
Herunder kan du se en liste over leveringssteder til vores sygehuse, vores sociale- og psykiatriske tilbud og Ambulance Syd. 
Regionens leveringsadresser

Mærkning med GS stregkoder og RFID

GS1-stregkoder og RFID/EPC-tags er informationsbærere for GS1-identifikationsnumre.
Det vil sige, at man indkoder informationer (fx et GTIN) om varen, pallen e.l. i en stregkode. Ved hjælp af en scanner, kan man derefter hente GS1-identifikationsnummeret ind i sit it-system. GS1-identifikationsnummeret fungerer som en nøgle til de informationer om varen, der ligger i it-systemet, fx pris og varetekst. GS1- standarderne omfatter flere typer af stregkoder, som er udviklet til forskellige brugsscenarier.
Alle varer, skal være entydigt mærket med et globalt unikt varenummer (såsom GTIN) og evt. produktionsstyrende information (batch-, lot- eller serienummer, eller produktionsdato). Mærkningen skal fremgå både som stregkode og læsbar tekst og følge international standard på den primære forpakning.
Koden skal være registreret hos GS1 Trade Sync eller tilsvarende, og leverandøren skal give Kunden og dennes systemleverandører tilladelse til at trække de data, som er indgivet på produktet ved GS1 Trade Sync registreringen.

Leverandøren forpligter sig til at holde dataoplysningerne hos GS1 Trade Sync opdaterede.
I nedenstående dokumenter kan der læses mere om GS1-standarden i forhold til eksempelvis fødevarer og implantater

 

Brug af UNSPSC i Region Syddanmark

UNSPSC® (United Nations Standard Product and Services Code) er et internationalt klassifikationssystem for varer og tjenesteydelser. Det anses for at være det mest effektive, fleksible og bredest dækkende klassifikationssystem, der findes i dag og er blevet brugt i 20 år.
Det bruges blandt andet til at skabe overblik over virksomheders og offentlige myndigheders forbrug og til at foretage systematiske søgninger i forbindelse med e-handel.

Medmindre andet skriftligt aftales gælder følgende:

  • Varens UNSPSC-kode skal oplyses på ”commodity niveau”
  • Varens UNSPSC-kode skal oplyses på den elektroniske faktura og kreditnota
  • Varens UNSPSC kode skal oplyses i det elektroniske varekatalog.

UNSPSC-koderne skal angives i henhold til seneste danske version.

Læs mere omkring UNSPSC koder på GS1 hjemmeside

 

Uddannelse af sundhedspersonale

Region Syddanmark fastlår fælles principper for samarbejdet om efteruddannelse og kompetenceudvikling af sundhedspersonale på de syddanske sygehuse
 

 


Siden er sidst opdateret 18-12-2018.
Kontakt Region Syddanmark

Region Syddanmark | Tlf: 76 63 10 00 | CVR nr. 29190909 | Skriv til Regionen | Om hjemmesiden | Sitemap |