Region Syddanmark søger personale til vaccinations- og testindsatsen

Der skrues kraftigt op for vaccinations- og testtempoet. Derfor har regionen brug for flere medarbejdere til at vaccinere og pode syddanskerne og har opslået en række konkrete stillinger.

Region Syddanmark arbejder hårdt på at øge både vaccinations- og testindsatsen mod COVID-19.  Derfor har regionen brug for flere hænder, som kan være med til at løse de sundhedsfaglige og praktiske opgaver på vaccinations- og testcentrene.

Regionsdirektør Jane Kraglund siger:

-  På landsplan skal der nu vaccineres 500.000 borgere i ugen. Det svarer rundt regnet til 100.000 borgere her i regionen, og derfor har vi brug for at skrue op for antallet af ansatte til at løse opgaven. Vi forstærker nu indsatsen for at skaffe det nødvendige personale til vaccinations- og testindsatsen.

Syddanskere opfordres til at søge konkrete stillingsoplag

Regionen søger medarbejdere både med og uden en sundhedsfaglig baggrund, som kan løse  opgaverne på regionens vaccinations- og testcentre.

Aktuelt er der opslået ni stillinger i regionens jobbank, som primært tæller podere og vaccinatører. Det vil fremgå af det konkrete jobopslag, hvilke kompetencer man skal have for at søge det konkrete job.

Som noget nyt søger regionens vaccinationscentre nu også vaccinatører uden sundhedsfaglig baggrund, som vil blive oplært til opgaven.

Alle ledige  COVID-19 job i Region Syddanmark findes på regionens hjemmeside: regionsyddanmark.dk/covid19-job

Praktiserende læger hjælper også med vaccinationsindsatsen

For at forstærke vaccinationsindsatsen, har Region Syddanmark og PLO Syddanmark også netop indgået aftale om, at de praktiserende læger i regionen nu får mulighed for at vaccinere mod COVID-19.

Det er frivilligt for den enkelte lægepraksis, om de ønsker at tilbyde vaccination, og det forventes, at de første praksis kan begynde at vaccinere fra uge 49.