Syddansk sundhedsapp får nyt navn

25.000 syddanskere bruger appen, der hidtil har været kendt som ’Mit Forløb i Region Syddanmark’. Appen skifter nu navn og kommer fremover til at hedde ’Mit Sygehus’.

Den giver dig en oversigt over dine aftaler på sygehuset. Den giver dig en nem måde at kontakte sygehuset på. Og så giver den dig et overblik over dit samlede forløb på sygehuset.

Sundhedsappen, der nu hedder ’Mit Sygehus’, er en nem måde at have digital kontakt til dit sygehus. Netop derfor er der også 25.000 syddanskere, der har appen på deres telefon eller tablet. De skal nu vænne sig til et andet navn, når de klikker på skærmen.

Navneændringen får ikke betydning for appens funktionalitet og appens brugere.

Administrerende direktør på OUH og systemejer for sundhedsappen ’Mit Sygehus’, Niels Nørgaard Pedersen, siger:

- Med ’Mit’ signalerer vi, at det er en individuel indgang til den personlige kontakt med sygehuset. ’Sygehus’ forstås her i en bredere forstand som sygehuset, der går ud over de fysiske rammer. Det er også den løbende kontakt, forberedelsen og den efterfølgende behandling uden for sygehusets vægge. Med appen har patienten hele tiden sygehuset med i lommen.

Det er ambitionen, at Mit Sygehus også er en platform for kommunikation og samarbejde med kommuner og praksis om de patienter, der har en kontakt med sygehuset. Samtidig skal Mit Sygehus ses i forhold til den kommende nationale app, Min Sundhed, som forventes at blive den fremtidige, samlende platform for hele sundhedssektoren i Danmark.

Andre har fået navnerettighed

Anledningen til navneændringer er, at et århusiansk firma har gjort krav på og fået tildelt rettighederne til navnet ’Mit Forløb’. Det er sket efter en sag ved Patent- og Varemærkestyrelsen.

Niels Nørgaard Pedersen siger:

- Jeg synes faktisk, at vi har fundet frem til et navn, der endnu bedre beskriver, hvad det er, appen kan – den giver dig en digital kontakt til sygehuset med i lommen. Det er ikke udelukkende et overblik over dit forløb. Det er bredere end det.

Fakta om ’Mit Sygehus’

Appen er downloadet af flere end 25.000 syddanskere.

Den er i brug på en række forskellige sygehusafdelinger fordelt i hele regionen.

I appen kan patienter få overblik over deres forløb og kommende aftaler, de kan kontakte relevante afdelinger, indtaste informationer før en konsultation og finde generel information om undersøgelser og behandlinger.

Region Syddanmark lancerede appen i 2014.

Appen ’Mit Sygehus’ kan hentes gratis i AppStore og Google Play, eller man kan besøge websiden mit.rsyd.dk. Adgang til nogle af appens funktioner kræver login med NemID.

Yderligere oplysninger:

Administrerende sygehusdirektør, Niels Nørgaard Pedersen, OUH – Odense Universitetshospital – Svendborg Sygehus, telefon 20 28 20 71