Tage Petersen valgt til formand for Udvalget for uddannelse og arbejdskraft

Ved dagens konstituering udpegede Udvalget for uddannelse og arbejdskraft Tage Petersen (V) til ny formand.

På dagens regionsrådsmøde blev det besluttet, at Udvalget for uddannelse og arbejdskraft i Region Syddanmark skal være et af ni stående udvalg. Kort efter mødet konstituerende Udvalget for uddannelse og arbejdskraft sig. Her blev Tage Petersen (V) valgt til formand, mens Poul Andersen (S) er ny næstformand.

Den nyudnævnte formand Tage Petersen (V) siger:

- I udvalget skal vi arbejde for, at vi her i regionen har de uddannelser, som arbejdsmarkedet efterspørger. For at sikre vækst og udvikling i hele regionen vil vi arbejde for en decentral og tilgængelig placering af uddannelsesinstitutionerne – uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Tage Petersen var også medlem af regionsrådet i perioden 2014-2017, hvor han var formand for Sundhedssamordningsudvalget. Han er derudover også medlem af byrådet i Sønderborg.

Udvalget for uddannelse og arbejdskraft skal beskæftige sig med uddannelse og arbejdskraft i regionen, herunder videnopbygning, samarbejde og koordinering mv. samt myndighedsopgaver og tilskud på uddannelsesområdet.

De ni medlemmer af Udvalget for uddannelse og arbejdskraft er:

• Tage Petersen (V), formand
  • Poul Andersen (S), næstformand
  • Henriette Schlesinger (V)
  • Kristian Nørgaard (V)
  • Carsten Sørensen (DF)
  • Morten Weiss-Pedersen (K)
  • Lene Thiemer Hedegaard (S)
  • Karsten Fogde (SF)
  • Anette Blynél (SF)