Indstil din favorit til Frivillighedsprisen 2015

Region Syddanmark åbner i dag for indstillinger til Frivillighedsprisen 2015. Det er første gang, regionen uddeler prisen, der skal sætte fokus på det frivillige arbejde og hylde den store indsats, de frivillige bidrager med i regionen.

Lørdag den 14. november uddeler Region Syddanmark for første gang regionens frivillighedspris. Fra og med i dag kan interesserede indstille projekter og frivilligt arbejde mellem frivillige og regionen på hjemmesiden www.rsyd.dk/frivillighedsprisen2015

- Vi ved, at rigtig mange frivillige skaber masser af gode øjeblikke for mange af vores patienter og borgere. Den merværdi, de frivillige bidrager med i det daglige arbejde i psykiatrien, på de sociale institutioner og på sygehusene, vil vi gerne hylde. Derfor har vi stiftet den nye pris. Jeg håber, rigtig mange vil gribe muligheden for at indstille et projekt, de gerne vil fremhæve eller som de selv er del af, siger regionsrådsformand Stephanie Lose (V), der er formand for dommerkomitéen.

Hvem kan indstille?

Alle - både patienter, beboere, pårørende, brugere og frivillige - kan ligesom ansatte foreslå, hvem der skal tildeles prisen. En afdeling kan også indstille sig selv, men i selve indstillingen vil det i sådanne tilfælde være vigtigt, at der er en patient eller pårørende, der understøtter indstillingen.

- For at komme i betragtning til prisen skal man i indstillingen blandt andet forklare, hvordan og hvilken forskel og værdi frivilligheden konkret skaber for borgere, patienter og pårørende. Samtidig vil vi også se på, hvordan samarbejdet mellem afdelinger og frivillige har været med til at synliggøre fordelene ved det frivillige arbejde, siger Stephanie Lose.

Aflever dit forslag

Hvis man vil indstille en frivillig - eller en gruppe frivillige - for deres indsats til Frivillighedsprisen, skal man udfylde den elektroniske indstillingsformular. Man kan både indstille til Frivillighedsprisen 2015 for nuværende projekter eller for ’Den Gode Ide’, nye og kommende projekter, der samtidig vil sætte fokus på frivilligt arbejde.

Indstil din favorit på www.rsyd.dk/frivillighedsprisen2015 - sidste chance for at
aflevere forslag er 2. oktober 2015.

Prisuddeling

Regionsrådets frivillighedspris uddeles lørdag den 14. november 2015. Hovedprisen består af 50.000 kr. Derudover kan dommerkomitéen uddele 10.000 kr. til ’Den Gode Ide’. Pengene skal bruges til at udvikle, styrke og/eller bidrage konkret til det fortsatte arbejde mellem regionen og frivillige grupper.

Yderligere information:

Stephanie Lose