Mød over 200 iværksættere under ét tag

Torsdag den 7. marts kommer til at syde af iværksætteri – for her mødes over 200 iværksættere og i alt 400 ildsjæle inden for iværksættermiljøet fra hele Region Syddanmark til Powerdag i Spinderihallerne i Vejle.

Du kan møde to niendeklasses drenge, som har startet deres eget mobile diskotek.

Fiskeren, som sagde farvel til kutteren, og nu kaster nettet ud efter kunder i offshore branchen.

Eller kvinden, som skiftede lærerværelset ud med en virksomhed, der i dag er på vej ud på det globale marked.

På Powerdagen møder du over 200 iværksættere med hver deres historie om nedture, opture og omveje.  Du møder også dem, som rådgiver og vejleder iværksætterne – og politikere på EU og regionalt niveau, som er med til at skabe rammerne for iværksætterne.

Kort sagt hele paletten inden for iværksætteri i Region Syddanmark.

Derfor Powerdag

Det er Region Syddanmark, som sammen med en række samarbejdspartnere står bag Powerdag, og anledningen er, at EU har valgt Region Syddanmark som den første region i Danmark til at være Europæisk Iværksætterregion.

Udnævnelsen er et resultat af et samarbejde mellem Region Syddanmark, Universe, Det Syddanske Bruxelles-kontor og Væksthus Syddanmark med støtte og opbakning fra både virksomheder, uddannelsessektoren og det erhvervsfremmende system.

Powerdagen skal give inspiration, netværk og værktøjer med hjem, som iværksætterne helt konkret kan omsætte til forretning og vækst.

Fra ord til ordrer

- Vi er af EU blevet tildelt prisen som Europæisk Iværksætterregion, men det er først, når vi i fællesskab omsætter ord og statuetter til ordrer og salg, at vi er lykkedes, fastslår Lasse Krull (K), formand for styregruppen for Europæisk Iværksætterregion 2013 og udvalgsformand for regional udvikling i Region Syddanmark.

Regionens styrker

EU har valgt regionen på grund af strategien med den fokuserede vækstindsats. Indsatsen sker inden for temaerne sundheds- og velfærdsinnovation, bæredygtig energi og offshore samt oplevelseserhverv og design. Det har også talt til den rigtige side, at der igangsættes en iværksætter konkurrence for elever på de regionale uddannelsesinstitutioner. Og desuden har etableret en fælles markedsføringsportal www.startopnu.dk, som rummer tilbud til både kommende og nuværende iværksættere.

Pluk fra programmet:

• Kl. 10.00 Velkomst ved Lasse Krull, formand for Udvalget for Regional Udvikling og formand for styregruppen for Europæisk Iværksætterregion 2013, Region Syddanmark
  • Kl. 10.15 Bent Bendtsen (K), medlem af Europaparlamentet, om de små og mellemstore virksomheders rolle i fremtidig vækst.
  • Kl. 10.25 Tre gange iværksætter- succeser interviewes af tv-vært Cecilie Beck
  • Kl. 11.15 Lyt til 28 powerspeaks
  • Kl. 14.45 Magi, manipulation og motivation ved iværksætter og magiker Henrik Svanekiær

Klik også ind på www.eer2013.dk – for at planlægge din dag bedst muligt. Her finder du det detaljerede program og flere informationer om dagen.

Hvornår: Torsdag den 7. marts kl. 10.00
Hvor: Spinderihallerne, Spinderigade 11E, 7100 Vejle

Yderligere informationer:

Lasse Krull, formand for styregruppen for Europæisk Iværksætterregion 2013, tlf. 4074 4599

Susanne Søndergaard, projektleder på Europæisk Iværksætterregion 2013, tlf. 7663 1982