Hospice Sydfyn på vej

Der skal bygges et nyt hospice i Svendborg og forleden blev det offentliggjort, hvem der skal stå for opbygningen.

Det bliver totalentreprenøren B. Nygaard Sørensen A/S fra Herlev og PLH Arkitekter fra København, der vil stå for byggeriet. Det gør de i samarbejde med de fynske landskabsarkitekter Land og ingeniørerne Hundsbæk og Henriksen, der er fra henholdsvis Odense og Middelfart.

Byggearbejdet forventes at vare et år og bestyrelsen håber, at de første hospicepatienter kan flytte ind midt i 2012.

Hospice Sydfyn skal drives som en selvejende institution, der blev dannet af initiativtagerne til hospice i januar 2010. Region Syddanmark varetager funktionen som bygherrerådgiver, og har godkendt et budget på 34 mio. kr.

Hospice Sydfyn bliver det femte hospice i Region Syddanmark og der vil være 12 pladser.

Foto Hospice Sydfyn

Der er fokus på naturen i forslaget fra PLH Arkitekter, og her ses et billede af af det kommende orangerie, hvor patienter og pårørende kan nyde det grønne og slappe af. Offentliggørelsen fandt sted fredag 11. marts 2011.