Det har været en lang valgkamp

Regionsrådsformand Carl Holst ankom til Vejle kort før klokken 23 sammen med sin hustru Lone.

- Jeg har tre børn derhjemme, der ligger syge med influenza, fortæller Carl Holst. Han og konen har tilbragt den første del af aftenen med pasning af børn og højtlæsning. Nu har bedsteforældrene taget over, så ægteparret sammen kan nyde aftenen i Vejle.

Carl Holst og Lone Holst Carl Holst og Lone Holst ankommer til Vejle.  Foto: Jørgen Diswal

Carl Holst og Lone Holst Carl Holst og Lone Holst ankommer til Vejle. Foto: Jørgen Diswal

Carl Holst har tilbragt den sidste valgkampsdag i Esbjerg og Vejle, hvor han har fået den sidste snak med vælgerne samt delt mandariner ud.

- Jeg er glad for, at det er ovre nu. Det har været en lang valgkamp, siger Carl Holst. Han forventer, at der kommer et resultat i løbet af få timer. Og han er sikker på, at der vil blive indgået en konstitueringsaftale i løbet af aftenen eller natten. Med hvem eller hvordan kan eller vil venstremanden naturligvis ikke sige noget om:

- Det er for tidligt at sige noget nu, siger han inden han forsvinder ud i regionsrådssalen igen. Han har mange, han skal nå at tale med.