Socialdirektør Anders Møller Jensen går på pension

Anders Møller Jensen ønsker at gå på pension fra sin stilling som socialdirektør i Region Syddanmark pr. 30. november 2009.

- Anders Møller Jensen ønsker at fratræde sin stilling som socialdirektør, og det respekterer jeg naturligvis. Jeg vil gerne takke Anders Møller Jensen for den meget store indsats, han har lagt i at få bragt det regionale socialområde op på det niveau, det er i dag, siger administrerende direktør i Region Syddanmark, Kjeld Zacho Jørgensen.

Anders Møller Jensen, 60 år, er oprindeligt uddannet maskinarbejder. I 1976 dimitterede han som kandidat i socialvidenskab fra Odense Universitet og blev samme år ansat i Fyns Amt som fuldmægtig.
I 1984 blev han udnævnt som kontorchef og souschef i sygehusforvaltningen og fra 1986 som forvaltningsdirektør.

Anders Møller Jensen blev udpeget som socialdirektør, da de tidligere sydjyske og Fyns Amt blev slået sammen til Region Syddanmark og har således været socialdirektør i Region Syddanmark siden regionens fødsel 1. januar 2007.

- Det har været en spændende udfordring at skabe en regional platform for de meget forskelligartede sociale tilbud under Region Syddanmark. Efter en opstartsfase, hvor man lige skulle finde et fælles leje, er socialområdet nu inde i en spændende udvikling, siger Anders Møller Jensen og fortsætter:

- Men nu synes jeg, at jeg har aftjent min værnepligt. Jeg glæder mig til at tage fat på en helt ny periode af min tilværelse, hvor jeg kan koncentrere mig mere om familien, gode bøger og at rejse.

Anders Møller Jensen fratræder som nævnt 30. november 2009, men har pga. afvikling af ferie sidste arbejdsdag fredag 25. september 2009.

Psykiatridirektør i Region Syddanmark, Agnete Philipsen, bliver herefter indstillet som konstitueret socialdirektør med souschef Jens Jørn Bøvling som daglig leder af socialområdet.
Når det nye regionsråd er på plads 1. januar 2010, vil det tage stilling til, hvorledes den administrative struktur kan organiseres i et fremadrettet perspektiv.