Indvielse af byggeri for autister i Ringe

Der er indvielse af de nye boliger på Holmehøjvej 2 i Ringe fredag 14. november kl. 13. Samtidig fejrer autismecentret sin 20 års fødselsdag og markerer de nye bygninger med et navneskift.

Det er en ny udgave af bo- og beskæftigelsestilbudet Centrumhuset i Ringe, der indvies på fredag. De nye bygninger kommer til at huse et botilbud for voksne med autisme.

Botilbudet bestod tidligere af tre aldrende villaer, beliggende på tre forskellige adresser. Villaerne hed Centrumhuset, Det Gule Hus og Søvej. De gamle rammer var ikke tidssvarende, og derfor bevilgede det tidligere Fyns Amt i 2005 et erstatningsbyggeri for de tre huse. Det er det byggeri, Region Syddanmark kan indvie på fredag.

Byggeriet, der gik i gang i oktober 2007, har hermed samlet boligerne på én matrikel, men i to afdelinger. Dertil kommer en bygning til administrationen.

De 16 beboere i Ringe flyttede ind i de nye rammer i oktober måned og beboere og personale har allerede gode erfaringer med de nye omgivelser.

Program for indvielse af byggeriet på Holmehøjvej 2, fredag 14. november kl. 13.00-15.30:

• Velkomst ved Torben Bøg-Jensen, forstander ved Centrumhuset
  • Tale ved Carl Holst (V), regionsrådsformand i Region Syddanmark

På indvielsesdagen vil man samtidig afsløre botilbudets nye navn.

Yderligere oplysninger fås hos:

Torben Bøg-Jensen, forstander ved Centrumhuset, telefon 62 6242 70