Send os videoer af dit trafikkaos

Er du også ved at rive dig i håret over kødannelserne på vejene – over de daglige togforsinkelser – eller over antallet af lastbiler?

Så har du nu muligheden for at dele dit trafikkaos med resten af landsdelen.

Send os små videodagbøger eller fotos af dit trafikkaos – som du oplever det i hverdagen.

Brug de næste dage til at dokumentere dine trafikproblemer med din mobiltelefon. Men husk at overholde færdselsloven. Derfor skal du enten få en kollega til at filme dig, mens du kører – eller parkér bilen, mens du optager dine oplevelser på landevejene.

Lav små videoreportager, hvor du fortæller os, hvad du oplever på din vej – og fortæl samtidig, hvad du synes, de ansvarlige politikere skal gøre for at løse problemerne.

Billederne og videoklippene vil blive offentliggjort på storskærme på en stor infrastruktur-konference på Hotel Trinity ved Fredericia - fredag den 30. november 2007. Her vil politikere og fagfolk få mulighed for at høre netop om dit trafikkaos – mens de diskuterer fremtidens løsninger.

Send dine billeder eller videoklip til Region Syddanmark på MMS til 42 40 40 00 eller send dem på en mail til trafikkaos@regionsyddanmark.dk

Husk at oplyse dit navn, og hvor og hvornår billederne er taget. Videoerne og billederne bliver også offentliggjort mandag på www.regionsyddanmark.dk

DRs regionale radiostationer sætter også fokus på trafik i forbindelse med konferencen. Fredag den 30. november fra kl. 6.00 til 10.00 kan du på P4 Syd, P4 Trekanten, P4 Esbjerg og P4 Fyn komme helt tæt på landsdelens trafikproblemer. Her kan lytterne maile og sms'e deres trafikproblemer og løsningsforslag. Til at svare på lytternes spørgsmål har DR sammensat et panel, der dækker hele landsdelen – nemlig:

Carl Holst (V) – regionsrådsformand i Region Syddanmark.

Uffe Steiner Jensen (S) – borgmester i Fredericia og formand for Kommunekontaktrådet i Region Syddanmark.

Sarah Nørris Christensen (Enhedslisten) – regionsrådsmedlem i Region Syddanmark.

Yderligere oplysninger fås hos:

• Webchef Peter Bach Nielsen, Kommunikation, Region Syddanmark, mobil 29 20 18 81.