Hvis du vil klage over en vagtlæge
Vil du klage over en vagtlæge? Her på siden får du vejledning til, hvordan du gør.
Hvilken type klage har du?
Først skal du finde ud af, hvilken type klage det drejer sig om.
- Klager over faglige forhold i lægevagten indsendes til Styrelsen for Patientklager som Sikker-mail eller på almindelig post. Se oplysninger på styrelsens hjemmeside.
- Ønsker du at klage over en vagtlæges service, skal du udskrive og udfylde vores klageformular og sende den til os. Find klageformular her (PDF, 42 kb)
Din klage skal fremsættes skriftligt inden 6 uger efter, det forhold, der giver anledning til klagen, er kommet til klagerens kundskab.
Send din klage til regionen
Udfyld klageformularen og send den til regionen.
Region Syddanmark
Att.: Sekretariatet for Samarbejdsudvalget
Praksisafdelingen
Damhaven 12
7100 Vejle
Når du har udfyldt formularen, indeholder den personfølsomme oplysninger. Derfor anbefaler vi, at du sender den med sikker Digital post via borger.dk
Skriv sikkert til Region Syddanmark, Praksisafdelingen med Digital post. (Kræver log-ind med NemID)
Behandling af din klage
Din klage bliver behandlet i Samarbejdsudvalget, der er sammensat af repræsentanter fra regionen, kommunen og de praktiserende læger.