Presseinvitation: Borgermøder om optageområder for det nye OUH og Svendborg Sygehus samt den nye profil for Svendborg Sygehus

Region Syddanmark inviterer pressen med til de tre borgermøder på Fyn, hvor borgere og politikere skal diskutere optageområder til det samlede OUH og den fremtidige profil for Svendborg Sygehus. De tre borgermøder afholdes i Assens, Svendborg og Nyborg. Her vil politikerne få input og kommentarer fra borgerne, inden den politiske beslutning om fremtidige optageområder for både det nye OUH og Svendborg Sygehus samt den nye profil for Svendborg Sygehus tages i september.

Hvor skal patienterne til det nye OUH og Svendborg Sygehus komme fra geografisk, når det nye OUH åbner? Og hvordan skal profilen for Svendborg Sygehus se ud i fremtiden?

Det er nogle af de spørgsmål regionens politikere gerne vil have borgernes kommentarer og input til, inden de til september tager den endelige beslutning om både fremtidige optageområder for det nye OUH og Svendborg Sygehus samt den nye profil for Svendborg Sygehus.

Derfor har regionen på vegne af regionsrådet inviteret borgerne til tre møder med politikerne:

• 13. juni kl. 19.00-21.00 i Teatersalen i Arena Assens, Rådhus Allé 25, 5610 Assens
  • 21. juni kl. 19.00-21.00 på Hotel Svendborg, Centrumpladsen 1, 5700 Svendborg
  • 22. juni kl. 19.00-21.00 på Nyborg Strand, Østerøvej 2, 5800 Nyborg.
    Der vil være deltagelse af både politikere, administration og borgere fra de relevante optageområder på Fyn.

Pressen er velkommen.

Deltagelse kræver tilmelding. Tilmelding med navn og kontaktoplysninger kan ske til mbo@rsyd.dk senest den sidste hverdag før de enkelte møder.