Mød chefkonsulent Morten Andreasen

Morten Andreasen er på syv år gået fra at være junior projektleder til chefkonsulent – men udviklingen stopper ikke der.

Morten Andreasen

- Efter tre år som personlig assistent for Region Syddanmarks it-direktør er jeg nu blevet chefkonsulent i vores Informationssikkerhedsafdeling.

- Jeg er teamleder og koordinerer opgavefordelingen på tværs af afdelingen. Samtidig har jeg 1-1’ere med medarbejderne, hvor jeg bl.a. følger op på vores daglige opgaver samt mål og deadlines.

- Jeg sørger også for at koordinere på tværs af de andre afdelinger i i IT-staben og har en direkte dialog med både afdelingschefen i Informationssikkerhed samt den øvrige ledelse i Regional IT. Populært sagt leder jeg både ”op”, ”til siden” og ”nedad”.

- Det bedste ved min nuværende stilling er kompleksiteten og det, at jeg får mulighed for at kunne udvikle mig på nye områder både personligt såvel som fagligt. Jeg nyder det ledelsesmæssige aspekt, der går ud på at motivere medarbejderne og finde ud af, hvor skoen trykker, så deres hverdag kan blive lidt lettere.

- På sigt vil jeg gerne være personaleleder – uden tvivl. Det er også derfor, jeg er gået i gang med at tage en master i offentlig ledelse ved siden af mit fuldtidsarbejde. Derfor er jeg glad for, at jeg fra 1. maj 2024 overgår til at være konstitueret funktionschef.

- Jeg er drevet af at se et team og mine medarbejdere lykkes med en opgave i fællesskab, og jeg nyder, at vi sammen kan få 2+2 til at blive til 5.

Min udvikling er i fokus

- Regional IT består af projektledere, it-arkitekter, systemudviklere, m.fl., så vi har mange forskellige fagligheder, som vi bruger til at gøre hinanden stærkere.

- Jeg oplever, at der er plads til at lære og til at fejle. Hvis bare man er villig til at gøre en indsats, så er der mange muligheder for at udvikle sig selv og afdelingen. Jeg er virkelig glad for at være i en afdeling, som investerer i mig og anerkender mig for det arbejde, jeg gør.