Sygeplejefaglig direktør Helle Adolfsen stopper på Sygehus Lillebælt

Efter 12 år som sygeplejefaglig direktør på Sygehus Lillebælt stopper Helle Adolfsen pr. 1. juni 2021. Fremover vil hun koncentrere sig om bestyrelses- og konsulentarbejde.

Sygehus Lillebælt skal have en ny sygeplejefaglig direktør. Den nuværende direktør Helle Adolfsen stopper på sygehuset ved udgangen af maj måned 2021 for at koncentrere sig om bestyrelses- og konsulentarbejde med rådgivning om ledelses- og organisationsudvikling.

Helle Adolfsen har siden 2008 været sygeplejefaglig direktør på Sygehus Lillebælt. Siden 2001 har hun været chefsygeplejerske på Fredericia og Kolding Sygehuse. Det bliver til 20 års ledelseserfaring på direktionsniveau.

- Jeg er taknemmelig for at have været med på den rejse, som sygehuset har været igennem, hvor sygehuset i dag præsterer flotte resultater på patienttilfredshed, medarbejdertilfredshed, økonomi, uddannelse, udvikling og forskning. Det har været fantastisk at samarbejde med vores Patient- og Pårørenderåd. Her har vi fået gode ideer og forbedringsforslag til glæde for vores patienter og deres pårørende. Jeg er stolt over, hvordan vi er lykkedes med at sætte patienten først – ikke kun i tale, men også i virkeligheden. Vi har år efter år leveret flotte resultater i Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP).

Helle Adolfsen ser med glæde tilbage på en lang karriere på sygehuset:

-   På Sygehus Lillebælt har jeg arbejdet sammen med så mange dygtige og dedikerede mennesker. For mig er kvalitet i behandlingen og kompetente medarbejdere to sider af samme sag. Jeg er stolt over at være en del af et sygehus, hvor medarbejdertilfredsheden er i top. Det giver et stærkt fundament at bygge videre på. Senest har også vores frugtbare samarbejde med kommuner og praktiserende læger vist hvor værdifuldt det er, når målet er et sammenhængende sundhedsvæsen.

En stor andel i Sygehus Lillebælt som patienternes sygehus

Regionsdirektør Jane Kraglund, som er Helle Adolfsens nærmeste leder, siger:

-  Helle Adolfsen har en vigtig andel i Sygehus Lillebælts udvikling. Udgangspunktet for Helle har hele tiden været patienterne, og hun har formået at sætte patienterne først i alt arbejde. Derfor er det også med god grund, at Sygehus Lillebælt kalder sig patienternes sygehus. Jeg vil gerne takke Helle for samarbejdet og ønske hende al mulig held og lykke i sit fremtidige virke.

Fakta: Helle Adolfsen

I 2008 blev Helle Adolfsen ansat som sygeplejefaglig direktør på Sygehus Lillebælt, som består af Kolding Sygehus, Vejle Sygehus og Middelfart Sygehus.

Helle har siden 2001 haft stillingen som chefsygeplejerske, først for Fredericia Sygehus, og fra 2004 for Fredericia og Kolding sygehuse.

Siden 1988 har hun haft ledende stillinger i både sygehus- og uddannelsesregi, først i Fyns Amt og fra 2001 i Vejle Amt.

Helle Adolfsen er uddannet sygeplejerske i 1981 og har videreuddannet sig med en kandidat i sygeplejevidenskab Cand. Cur. og en master i ledelse, Executive MBA.

Sygeplejefaglig direktør Helle Adolfsen, Sygehus Lillebælt, telefon 30 34 42 11

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark, telefon 28 99 32 40