Høring om ny samarbejdsaftale om gravide og børn tilknyttet Familieambulatoriet og Familieambulatoriet Plus

Samarbejdsaftalen for gravide og børn tilknyttet Familieambulatoriet og Familieambulatoriet Plus sendes i høring. Du kan angive dit svar i perioden 14. august til 7. oktober 2024

Samarbejdsaftale om gravide og børn tilknyttet Familieambulatoriet og Familieambulatoriet Plus i Region Syddanmark sendes i høring

En arbejdsgruppe under den tidligere Følgegruppe for forebyggelse har foretaget en sammenskrivning af samarbejdsaftalerne ”Samarbejdsaftale vedrørende sårbare gravide” og ”Samarbejdsaftale omkring gravide og børn tilknyttet Familieambulatoriet Plus i Region Syddanmark”.

Sammenskrivningen er sket på baggrund af et ønske om opdatering af det faglige indhold samt en forenkling af materialet.

Arbejdsgruppen refererer nu til Tovholderfunktionen for samarbejdsaftaler vedr. børn og unge, som eksisterer i regi af Sundhedsaftalen 2024-2027.

Se regionens hjemmeside for organisering om Sundhedsaftalen 2024-2027.

Samarbejdsaftalen rammesætter det tværsektorielle samarbejde om gravide og børn tilknyttet Familieambulatoriet og Familieambulatoriet Plus i Region Syddanmark.

Den vedrører alle aktører i svangreomsorgen og i forebyggende indsatser for børn og familier, som møder de sårbare gravide.

Formålet er at sikre bedst mulige sammenhængende, koordinerede og tværsektorielle indsatser af høj kvalitet til sårbare gravide og deres nyfødte, herunder også i tilfælde, hvor den gravide har forbrug af afhængighedsskabende medicin, alkohol og/eller andre rusmidler.

Find høringsmateriale

Hent og læs høringsudkastet til samarbejdsaftalen(pdf)

Læs høringsbrevet

Afgivelse af høringssvar

Høringsudkastet er sendt direkte til de høringsparter, der fremgår af høringslisten nederst.

Høringssvar skal afgives på Region Syddanmarks høringsportal.

Indsend høringssvar via høringsportalen

Høringsfristen

Høringsperioden løber fra mandag 14. august til 7.oktober 2024.

Indkomne høringssvar

Indkomne høringssvar vil løbende blive offentliggjort og kan læses på høringsportalen.

Når du indsender dit høringssvar, giver du derfor også samtykke til, at Region Syddanmark offentliggør dit høringssvar. Bemærk: Der kan gå lidt tid, før dit høringssvar dukker op i høringsportalen, da det først skal ses igennem af sagsbehandler.

Se høringssvarene på høringsportalen

Spørgsmål til høringsprocessen

Astrid Dilling Clausen

Konsulent