Vækstforum fokuserer på fremtidens væksterhverv

Velfærdsteknologi og -service, oplevelseserhverv, klynger og energi.

Fire forretningsområder, som Vækstforum i 2009 og 2010 vil fokusere indsatsen mod. De 400 mio. støttekroner, som Vækstforum vil uddele i de to år, vil blive givet til konkrete projekter, der bliver udviklet under de fire forretningsområder.

Torsdag d. 9. oktober er Vækstforum vært for et dialogmøde på Designskolen Kolding og vil for første gang fortælle erhvervsfolk, politikere, organisationer og uddannelses- og videninstitutioner om de fire forretningsområder.

Det sker gennem ord og billeder, mens Designskolen med spændende indtryk for syns-, smags- og duftesanserne sørger for en meget utraditionel indpakning af dialogmødet.

Forretningsområdet velfærdsteknologi handler om at udvikle og anvende metoder og produkter, som kan hjælpe og assistere brugere indenfor social- og sundhedsområdet.

Satsningen på energi handler om at udnytte ny teknologi til energiproduktion, energibesparelse og energiforsyning.

Med status som Danmarks største turistregion skal forretningsområdet oplevelseserhverv skabe flere arbejdspladser.

Klyngeudvikling skal sikre øget indtjening og beskæftigelse i alle dele af regionen gennem tæt samarbejde mellem virksomheder.

Selve handlingsplanen for de fire forretningsområder bliver endeligt vedtaget på Vækstforums møde mandag 26. november 2008.

Praktiske informationer:

Dialogmødet foregår torsdag 9. oktober 2008 kl. 12-17 på Designskolen Kolding, Ågade 10, 6000 Kolding.

Pressen er velkommen.

Fakta:

• Syddansk Vækstforum består af 20 medlemmer og har til formål at styrke de regionale betingelser for udvikling og vækst.

Yderligere oplysninger fås hos:

Udviklingsdirektør i Region Syddanmark Mikkel Hemmingsen, tlf. 29 20 19 75.

Afdelingschef for vækstforumsekretariatet Dorthe Kusk, tlf. 29 20 18 01.