Pladserne i regionens forretningsudvalg er fordelt

Det syddanske regionsråd har torsdag den 2. december konstitueret sig og samtidig fordelt pladserne i regionens forretningsudvalg.

Ved regionalvalget den 16. november 2021 valgte de syddanske vælgere, hvem der skal indtage de 41 pladser i regionsrådet i Region Syddanmark i de kommende fire år.

Det nye regionsråd tiltræder ved årsskiftet og har i dag konstitueret sig ved et kort møde.

Som aftalt på valgnatten fortsætter Stephanie Lose (V) som regionsrådsformand, Mette With Hagensen (S) bliver ny 1. næstformand og Morten Weiss-Pedersen (K) ny 2. næstformand.

I det nye regionsråd er der 18 politikere, der fortsætter fra det foregående regionsråd, og 23 nyvalgte politikere.

Forretningsudvalget på plads

På mødet i dag blev der sat navne på de 17 medlemmer af forretningsudvalget. Det bliver: Stephanie Lose (V), Mette With Hagensen (S), Bo Libergren (V), Mette Bossen Linnet (V), Annette Lundgaard (V), Lars Erik Hornemann (V), Kurt Jensen (V), Henriette Schlesinger (V), Morten Weiss-Petersen (K), Sabrina Bech Røn (NB), Anne Skau Styrishave (R), Carsten Sørensen (DF), Dan Skjerning (S), Jette Damsø (S), Kim Johansen (S), Annette Blynél (SF), Lars Mogensen (EL).

Det nye regionsråd holder sit første møde 10. januar 2022, hvor rådet skal førstebehandle en ny styrelsesvedtægt, der blandt omfatter 8 stående udvalg.

På et møde 24. januar forventes den nye styrelsesvedtægt at kunne vedtages, hvorefter der sættes navne på medlemmerne i de otte udvalg.

Se pressemeddelelse med navnene på medlemmerne af de nye regionsråd

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark, mobil 25 33 09 82

Kommende 1. næstformand Mette With Hagensen (S), Region Syddanmark, mobil 31 71 63 78

Kommende 2. næstformand Morten Weiss-Pedersen (K), Region Syddanmark, mobil 22 10 41 10

Gruppebillede af det nye regionsråd

Regionsrådet 2021-2024

På gruppebilledet står regionsrådsformand Stephanie Lose (V) i midten med kommende 1. næstformand Mette With Hagensen (S) på sin højre side og kommende 2. næstformand Morten Weiss-Pedersen (K) på sin venstre side.

Se video fra mødet - Bemærk: Selve mødet starter cirka 10 minutter inde i videoen.