Region Syddanmark sælger Strandvænget

Efter at forretningsudvalget den 11. oktober besluttede at sælge Strandvænget i Nyborg til 5E BYG A/S, har regionsrådet i dag godkendt de bevillingsmæssige forhold.

Strandvænget har i mange år fungeret som bo- og behandlingssted for psykisk udviklingshæmmede, men dette tilbud er efterhånden flyttet ud i forskellige nybyggerier. Region Syddanmark har derfor igennem et par år forsøgt at sælge den tidligere institution.

Regionsrådet har i dag godkendt de bevillingsmæssige forhold omkring salget af Strandvænget til 5E BYG A/S, som har givet det højeste bud på 22,0 mio. kr.

Koncerndirektør Rikke Vestergaard glæder sig over, at det nu er lykkes at sælge Strandvænget:

- Jeg er tilfreds med, at vi nu får solgt Strandvænget. Der er tale om et fantastisk areal ned til Storebælt, som fortjener at blive udviklet på bedste måde. Den opgaver føler vi er i gode hænder hos 5E BYG.

Grund direkte ned til Storebælt

Strandvænget ligger på en 148.367 m2 stor grund direkte ned til Storebælt.  Strandvængets bygninger er i varierende størrelse og rummer et stort boligareal, en større administrationsbygning i flere plan samt diverse bygninger med idrætssal, fælles faciliteter, stort industrikøkken mv. Bygningskomplekset er opført i beton i 1970.

Koncerndirektør Rikke Vestergaard, Region Syddanmark, mobil 40 20 37 48

Adm. Direktør Per Jørgensen, 5E BYG A/S, mobil 30 85 68 80