Friklinikken har fundet sin chef

Torsten Wentzer Licht, der siden 1. december har været konstitueret leder af Friklinikken, har søgt jobbet som klinikchef og fået det.

Det er en mand, der allerede har stor erfaring med den særlige rolle en friklinik har, som nu bliver chef for Region Syddanmarks Friklinik i Grindsted.

41-årige Torsten Wentzer Licht, der blandt andet har været overlæge på smerteklinikken i Friklinikken, har siden december 2017 været konstitueret leder af Friklinikken. Han glæder sig over, at han snart kan slå en streg over ordet ”konstitueret.”

Han siger:

- Det er nogle rigtig dygtige og engagerede medarbejdere, der er på Friklinikken, og jeg er både stolt og glad over, at jeg har fået lov til at fortsætte det arbejde vi satte i gang, da vi flyttede fra Give til Grindsted. Et arbejde, hvor vi fokuserer benhårdt på at levere høj kvalitet og give patienterne en rigtig god oplevelse gennem hele forløbet.

Det særlige ved Friklinikken er, at den leverer ekstra kapacitet, når de øvrige sygehuse ikke kan følge med og har lange ventetider indenfor bestemte områder. Friklinikken er derfor kendetegnet ved, at den hurtigt kan åbne og lukke funktioner, så patienterne hurtigere kan komme til.

Fokus på høj kvalitet og tilfredse patienter

Ved årsskiftet flyttede Region Syddanmarks Friklinik fra Give til Grindsted, og en af Torsten Wentzer Lichts største opgaver som konstitueret klinikchef var derfor at medvirke til, at flytningen gik så gnidningsfrit som muligt og til mindst mulig gene for medarbejdere og patienter.

Koncerndirektør Rikke Vestergaard siger:

- Der er ingen tvivl om, at det var en stor opgave at flytte et lille sygehus, som Friklinikken jo er, samtidig med, at driften skulle opretholdes. Men det gik rigtig godt, og jeg er helt tryg ved, at både patienter og medarbejdere får en god, driftsorienteret og visionær leder i Torsten Wentzer Licht, som kan løfte opgaven med at udvikle Friklinikken og som deler regionens ambitioner om et sundhedsvæsen af høj kvalitet med fokus på den enkelte patient.

Om Friklinikken

Friklinikken fungerer som selvstændig sygehusenhed med egen ledelse og reference direkte til koncerndirektøren.

Lægestaben består af 10-15 speciallæger alt efter aktivitet samt 20 sundhedskoordinatorer.

Friklinikken tilbyder en stribe forskellige former for undersøgelser, behandlinger og operationer.

Læs mere om Friklinikken i Region Syddanmark.

Foto af Torsten Wentzer Licht

Yderligere oplysninger

Klinikchef Torsten Wentzer Licht, Friklinikken, Region Syddanmark, telefon 29 25 83 87

Koncerndirektør Rikke Vestergaard, Region Syddanmark, telefon 40 20 37 48