Michael Dall konstitueres som lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus

Region Syddanmark konstituerer Michael Dall som ny lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus.

Region Syddanmark har i dag konstitueret Michael Dall som lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus, der omfatter sygehusene i Esbjerg og Grindsted og veneklinikken i Brørup. Michael Dall er 42 år og kommer fra en stilling som ledende overlæge på medicinsk afdeling og den fælles akutmodtagelse på sygehuset i Svendborg.

Stillingen som lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus har været slået op, og der var flere kvalificerede ansøgere, men ansættelsesudvalgets vurdering er, at ansøgerne ikke matcher det behov, der er på sygehuset lige nu. Michael Dall konstitueres derfor i stillingen i et år, og det er så planen at slå stillingen op igen.

- SVS er inde i en rivende udvikling, og jeg er ikke i tvivl om, at Michael Dall sammen med sygehusets øvrige direktion, afdelingsledelserne og medarbejderne vil understøtte de mange gode initiativer og tiltag, der er på sygehuset i dag - og herunder også være med til at sætte retning for den fremtidige udvikling, siger Jane Kraglund, der er regionsdirektør i Region Syddanmark.

I sin nye stilling får Michael Dall sammen med administrerende sygehusdirektør Per Busk og sygeplejefaglig direktør Susanne Lauth det overordnede ansvar for ledelsen af Sydvestjysk Sygehus. Sygehusenheden er én af Region Syddanmarks fire sygehusenheder og har et samlet budget på cirka 1,8 mia. kr. Sygehuset beskæftiger cirka 2.500 medarbejdere.

Ser frem til samarbejdet

Per Busk ser frem til samarbejdet med Michael Dall.

- Sydvestjysk Sygehus er inde i en rigtig god udvikling, og vi har et fantastisk engageret og dygtigt personale. Set i det lys, ser jeg frem til sammen med Michael Dall at videreudvikle den behandling og service, vi tilbyder vores patienter. For eksempel når det handler om sammenhæng i patientforløbene samt det at give patienterne reel indflydelse på eget behandlingsforløb, siger Per Busk.

Michael Dall begynder i sit nye job 1. februar 2016, og det ser han frem til.

- Jeg glæder mig til - sammen med de to andre direktører i direktionen, afdelingsledelserne og medarbejderne - at sætte retning og rammer for sygehusets udvikling. Og så glæder jeg mig til samarbejdet i koncernledelsen, siger Michael Dall.

Fakta om Sydvestjysk Sygehus

Michael Dall kommer som lægelig direktør til at udgøre den øverste ledelse på Sydvestjysk Sygehus sammen med administrerende sygehusdirektør Per Busk og sygeplejefaglig direktør Susanne Lauth.

De tre direktører refererer alle direkte til regionsdirektør Jane Kraglund.

Sydvestjysk Sygehus har et samlet budget på cirka 1,8 mia. kr., cirka 43.000 indlagte patienter årligt og knap 260.000 ambulante besøg. Sygehuset beskæftiger cirka 2500 medarbejdere.

Sydvestjysk Sygehus består af akutsygehuset i Esbjerg, specialsygehuset i Grindsted og veneklinikken på Sundhedscentret i Brørup.

Fakta om Michael Dall i uddrag

2014-2016: Konstitueret ledende overlæge og senere ledende overlæge på Medicinsk Afdeling M / FAM på OUH Svendborg Sygehus

2013-2014: 1. reservelæge, Medicinsk afdeling M, Svendborg Sygehus, OUH

2011-2013: H-stilling på medicinsk gastoenterologisk afdeling S, OUH

2008-2011: Ansættelse som ”Trial Physician” på SCOT-studiet, ved Klinisk Farmakologi, Syddansk Universitet. Samt sideløbende ph.d. studerende samme sted.

2006-08: Hoveduddannelse i Intern medicin på Medicinsk afdeling M, Svendborg

2004-2005: Introduktionsstilling i medicinsk gastroenterologi/infektionsmedicin afdeling S og C, OUH

2003-2006: Ansættelse i Eksternt Lektorat ved Syddansk Universitet i Odense

2015: Master of Public Management (MPM), Syddansk Universitet

2014: Speciallæge i Intern medicin: gastroenterologi og hepatologi

2011: Ph.d. grad.

2002: Cand. med. Syddansk Universitet, Odense

Michael Dall har været medlem af Lægeforeningens bestyrelse fra 2006-2012.

Michael Dall er gift med Mette, som er intensiv sygeplejerske. Sammen har de to døtre. Familien bor i Odense.

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark, mobil 28 99 32 40

Administrerende sygehusdirektør Per Busk, Sydvestjysk Sygehus, mobil 21 72 66 87

Ny konstitueret lægelig direktør Michael Dall, Sydvestjysk Sygehus, mobil 28 73 22 34

Kontaktoplysning