Regionshuset kåret til årets praktikplads

Regionshuset i Vejle er netop kåret som årets praktikplads af HK/Kommunal i konkurrence med de øvrige regioner og kommuner

Det er elever inden for HK/Kommunal i regionshuset, der har indstillet deres praktiksted som årets praktikplads, og i begrundelsen skrev de blandt andet:

"Region Syddanmark skal kåres til den bedste praktikplads, fordi der bliver taget godt hånd om eleven. Der er en elevansvarlig, som sørger for at guide eleven så godt som muligt igennem opgaverne."

I indstillingen lagde eleverne også vægt på, at de hurtigt fik tildelt ansvar og på, at der bliver gjort en stor indsats for, at eleverne kender hinanden indbyrdes og mødes med åbenhed fra de fastansattes side.

Stolte af prisen

- Vi er rigtig stolte af at modtage sådan en pris. Den vidner om, at den struktur, som forløbene har, passer de unge mennesker godt. Prisen viser også, at den måde, som kollegerne modtager eleverne på – både socialt og fagligt – betyder rigtig meget. Så i en situation, hvor der er blæst om arbejdsmiljøet i regionshuset, falder denne pris på rette tid og sted. Den viser, at det er et godt sted at arbejde - også for eleverne, siger direktør for Koncern HR i Region Syddanmark, Carsten Lysdahl Søgaard.

Eleverne skal nu beslutte, hvordan de 2.000 kr., som følger med prisen, skal bruges.

I HK/Kommunal’s vurdering af, hvilken region eller kommune, der skal kåres som årets praktikplads, indgår blandt andet introduktionsforløb, inddragelse af eleverne i deres uddannelsesplan og om eleverne får udfordrende opgaver i praktikforløbet.

Yderlige oplysninger

Direktør for Koncern HR Carsten Lysdahl Søgaard, Region Syddanmark, mobil 29 20 17 70