Ny vicedirektør for Syddansk Sundhedsinnovation

1. august konstitueres afdelingschef på OUH, Inge Bendixen, som vicedirektør for Syddansk Sundhedsinnovation.

Valget som ny konstitueret vicedirektør for Syddansk Sundhedsinnovation, SDSI, er faldet på Inge Bendixen, som i dag er afdelingschef for DoIT (Afdelingen for driftsoptimering og IT).

Inge Bendixen kommer til at overtage den daglige ledelse af SDSI.

Søren Lindgaard, direktør for Regional IT og SDSI, glæder sig til samarbejdet:

- Inge Bendixen har solid erfaring med i bagagen fra OUH, og det er netop vigtigt, at ledelsen af Syddansk Sundhedsinnovation har et indgående kendskab til sundhedsvæsenet og ikke mindst evner at skabe rammerne for det gode samarbejde for derved at nå resultater. Så der er ingen tvivl om, at Inge er den rette til jobbet, siger Søren Lindgaard.

Den 51-årige nye vicedirektør ser frem til den nye udfordring:

- Jeg glæder mig rigtigt meget til at komme i gang, for SDSI har en spændende opgave-portefølje, som er vigtig for regionens sygehuse og ikke mindst kommende nye sygehuse, siger Inge Bendixen.

Inge Bendixen konstitueres som vicedirektør i et år.

Fakta:

Syddansk Sundhedsinnovation er døren ind til Region Syddanmarks indsats indenfor innovation, velfærdsteknologi, telemedicin og arbejdet med offentlig-privat-samarbejde.

Syddansk Sundhedsinnovation har til huse i Forskerparken i Odense og råder over innovationsfaciliteter, hvor man i fuld skala kan teste, hvordan for eksempel operationsstuer og sengestuer indrettes på de nye sygehuse i Region Syddanmark.

Læs mere på Syddansk Sundhedsinnovations egen hjemmeside: www.syddansksundhedsinnovation.dk

Yderligere oplysninger:

Direktør Søren Lindgaard, Regional IT og SDSI, Region Syddanmark, telefon 2424 1555
Konstitueret vicedirektør Inge Bendixen, SDSI, Region Syddanmark, telefon 2160 4423