Kinesisk nysgerrighed

En delegation fra Region Syddanmarks kinesiske samarbejdsprovins Guangdong

De kinesiske gæster fra Guangdong ønskede at høre om det danske sundhedssystem. Foto: Jørgen Diswal.

Den kinesiske delegation kommer fra People’s Congress of Guangdong, som er den lovgivende forsamling i provinsen.

Formålet med besøget var en interesse i at høre om det danske – og især Region Syddanmarks – sundhedssystem.

I sin velkomst sagde regionsrådsformand Carl Holst (V) blandt andet:

- Region Syddanmark er meget glade for at fortsætte samarbejdet med Guangdong. Vi betragter vores søsterprovins i Kina som en vigtig partner.

Delegationens besøg hos Region Syddanmark sker i forbindelse med en rejse til Europa, der blandt andet også omfatter et besøg i Skåne.

Regionsrådsformand Carl Holst hilser på Zhong Yangsheng, Vice Chairman of the Standing Committee of People’s Congress of Guangdong. Foto: Jørgen Diswal.