Så kører bussen

I dag starter SundhedsKaravanen sin tur rundt i regionen. Formålet er at indsamle borgeres input til en ny vision for sundhedsvæsenet i Region Syddanmark.

Her til morgen rullede hjulene for første gang på SundhedsKaravanens bus. Første stop på turen var Tobakken i Esbjerg, hvor 10 regionsrådspolitikere lyttede til holdninger og input fra medlemmer af Ældresagen i Esbjerg. Dermed er det første borgerbidrag til den kommende vision for sundhedsvæsenet i Region Syddanmark i hus.

Vejle og Sønderborg venter forude

Senere på dagen runder karavanen en gruppe arbejdere på Esbjerg Havn, mens dagens sidste stop er ved Blue Water Arena, hvor bussen gør holdt hos nogle af spillerne fra Esbjerg Ishockey Klub.
Onsdag runder karavanen Vejle, hvor politikerne blandt andet skal møde nogle mødregrupper på Vejle Bibliotek, inden turen torsdag den 24. februar går til Sønderborg, hvor en varmestue er en af destinationerne.

200 borgere til topmøde

Tirsdag den 1. marts besøger bussen Odense og Innovationscentret, som er regionens legeplads for udvikling af sygehusbyggeri. Her skal designere, musikere, forskere m.fl. arbejde med fremtidens sundhedsvæsen i form af skitser og skuespil.

SundhedsKaravanen har sidste stop lørdag den 5. marts, når Lillebæltshallerne danner rammen om det afsluttende borgertopmøde med deltagelse af ca. 200 borgere.
SundhedsKaravanen i Region Syddanmark kommer forbi følgende steder:

• SundhedsTour i Esbjerg, tirsdag den 22. februar 2011
  • SundhedsTour i Vejle, onsdag den 23. februar 2011