AutismeCenter holdt rejsegilde

16 unge og voksne med autisme mangler i øjeblikket et bolig- eller aktivitetstilbud i Region Syddanmark. Men der er hjælp på vej. Forleden var der rejsegilde på et byggeri med plads til 20 nye bolig- og aktivitetspladser. Det nye bolig- og aktivitetstilbud bliver en del af AutismeCenter Holmehøj, der er beliggende i Kværndrup mellem Odense og Svendborg.

Der var rejsegilde på et byggeri i Kværndrup 30. november 2010.  Forleden var der rejsegilde på et byggeri med plads til 20 nye  bolig- og aktivitetspladser. Det nye bolig- og aktivitetstilbud  bliver en del af AutismeCenter Holmehøj, der er beliggende i  Kværndrup mellem Odense og Svendborg.

Der var rejsegilde på et byggeri i Kværndrup 30. november 2010. Forleden var der rejsegilde på et byggeri med plads til 20 nye bolig- og aktivitetspladser. Det nye bolig- og aktivitetstilbud bliver en del af AutismeCenter Holmehøj, der er beliggende i Kværndrup mellem Odense og Svendborg.

Fakta

12 af pladserne er reserveret til autister fra de to midlertidige foranstaltninger, nemlig Humlehaven og Hus D i Ringe. De resterende otte pladser skal afhjælpe manglen på tilbud til borgere med autisme i Region Syddanmark.

Udover de 20 nye boliger vil byggeriet i Kværndrup også tilbyde flere dagsaktiviteter til autister i området. De kan for eksempel få arbejde i et træværksted, et væveværksted eller i et billed- og smykkeværksted.

Nybyggeriet betyder, at både bolig- og dagsaktivitetstilbuddene bliver samlet på samme adresse. Mennesker med autisme har ofte brug for et tæt samarbejde imellem personalet, og derfor er det en stor fordel, når ansatte fra både botilbuddet og aktivitetstilbuddet er at finde samme sted.

AutismeCenter Holmehøj forventer, at der vil være et behov for mellem 10-12 nye ansatte til at stå for driften af bolig- og aktivitetstilbuddet.

Der var rejsegilde 30. november 2010. Byggeriet forventes at  stå færdig i foråret 2011.

Der var rejsegilde 30. november 2010. Byggeriet forventes at stå færdig i foråret 2011.