Forkerte oplysninger på køleskabsmagnet til borgerne på Ærø og Fanø

Borgerne på Ærø og Fanø får opgivet forkerte oplysninger om lægevagten i det materiale, som Region Syddanmark omdeler til alle husstande i regionen i den kommende weekend. Med i materialet er en køleskabsmagnet, og på denne magnet er der nogle forkerte oplysninger.

For borgerne på Ærø handler det om telefonnummeret til lægevagten. På køleskabsmagneten er der kun opgivet det fælles syddanske lægevagtnummer - 70 11 07 07. Dette fælles nummer gælder dog ikke for borgerne på Ærø. De skal fortsat ringe til det sædvanlige nummer - 63 52 30 90 for at få fat i lægevagten.

For borgerne på Fanø er der opgivet forkert åbningstid for egen læge og lægevagten

Reglerne på Fanø er imidlertid uændrede. Fanø-lægerne står stadig til rådighed for lægehjælp alle dage året rundt fra kl. 8.00 - 18.00 på telefon 75 16 32 22.

Fra kl. 18.00 - 08.00 skal Fanø-borgerne derimod benytte Region Syddanmarks fælles lægevagt på tlf. 70 11 07 07.

”Vi har begået en ærgerlig fejl, og den beklager vi”, siger Region Syddanmarks kommunikationsdirektør Søren Braun.

”Vi sender hurtigst muligt et brev ud til alle borgerne på Ærø og Fanø, hvor vi orienterer om fejlen. Samtidig får vi lavet en ny magnet med de korrekte oplysninger, som de får tilsendt i løbet af få uger”, siger han.

Folderen, som Region Syddanmark husstandsomdeler, beskriver bl.a., hvordan regionens sygehuse kommer til at se ud i fremtiden. Den oplyser, hvilke sygehuse, der placeres hvor – og hvilke typer skader, der behandles på det enkelte sygehus. Man kan også blive klogere på, hvad forskellen er på ambulancer, læge- og akutbiler – og se, hvor de er placeret. Og så sætter folderen fokus på psykiatrien, som skal udbygges, ligesom de ambulante behandlingstilbud skal forbedres.