Stand-up skal skaffe unge sygeplejersker

Winnie, Christel og Linda P.. Kær komiker har mange navne – og roller. Hun er kendt fra satireprogrammet ”Piger på prøveløsladelse” på DR 2, hun har vundet sølv ved DM i stand-up i 2004, og hun har stået på scenen med folk som Michael Wulff og Jonatan Spang. Og anmelderne kalder hende for ”Danmarks måske morsomste pige”. Nu er hun blevet en del af kampagnen for at skaffe unge sygeplejerskestuderende.

- Vi har spændende og udfordrende jobs i vores sundhedsvæsen. Vi skal gøre flere unge opmærksomme på, at de muligheder findes, så vi kan få uddannet flere dygtige sygeplejersker. Det har vi nemlig brug for. Derfor stiller vi os i øjenhøjde med de unge, så flest muligt bliver interesserede i sygeplejerskeuddannelsens spændende uddannelses- og karrieremuligheder, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

Kampagnen er skudt i gang af Sygehus Lillebælt, Region Syddanmark og Sygeplejerskeuddannelsen i Vejle.

- Antallet af ansøgere til sygeplejerskeuddannelsen har været vigende de seneste år. Med kampagnen ønsker vi derfor, at flere søger om optagelse, så uddannelsesinstitutionerne kan prioritere mellem de mest motiverede og kvalificerede ansøgere, og så vi kan få de bedst mulige sygeplejersker i fremtiden, siger Helle Adolfsen, sygeplejefaglig direktør på Sygehus Lillebælt.

Karrieren som sygeplejerske

Linda P. og tre sygeplejersker gæster 2. og 3. juni Vejle og Kolding for at gøre unge piger og drenge interesserede i sygeplejerskestudiet.

De tre gæstende sygeplejersker vil fortælle om, hvilke karrieremuligheder, man har med en sygeplejerskeuddannelse i bagagen, og om hvordan uddannelsen ændrede deres liv. Derefter vil aftenens højdepunkt, Linda P., stå for underholdningen.

Arrangementet er for piger og drenge mellem 18 og 25 år og alle, der skal til at søge videregående uddannelse.

• 19-21, tirsdag den 2. juni i Bygningen, Ved Anlæget 14B, 7100 Vejle
  • 19-21, onsdag den 3. juni på Godset, Jens Holms Vej 5, 6000 Kolding

Tilmeldingen til arrangementer foregår via sms, og det er gratis at deltage. Antallet af pladser er begrænset.

Linda P. i Vejle: Send VEJLE til 1272
Linda P. i Kolding: Send KOLDING til 1272