Første regionsrådsmøde i den nye sal

Regionsrådssalen har været befolket af håndværkere siden slutningen af juni, så lokalet kunne blive ført ind i 2007 med en indretning, der passer til regionsrådets arbejde og værdier.

"Regionsrådssalen er virkelig blevet flot og åben. Nu ser vi borgerne i øjnene i stedet for at vende ryggen til dem", siger Carl Holst (V), der er formand for regionsrådet.

"Salen skal ikke kun bruges en gang om måneden til regionsrådets møder. Jeg håber, at mange af regionens borgere kan få glæde af den på andre tidspunkter".

Salen er blevet indrettet, så den passer til regionsrådets tanker om, at borgerne skal inddrages. Der er blevet flere pladser til tilhørere, og i midten af salen står en talerstol, som borgerne kan indtage og stille spørgsmål direkte til politikerne.

Til regionsrådsmødet mandag har den første borger meldt sig til at indvie talerstolen. En borger fra Kolding har spørgsmål om Region Syddanmarks tolkning af retningslinjer for fedmeoperationer.

På mandag og til de fremtidige regionsrådsmøder vil den første halve time være sat af til borgernes spørgsmål. Man kan sende sine spørgsmål inden mødet eller blot møde op og indtage talerstolen. Man kan læse mere om ordningen på regionens hjemmeside.

Regionsrådsmødet begynder kl. 16.

Yderligere oplysninger fås hos:
Regionsrådsformand Carl Holst, 40 32 52 10