Region Syddanmark sender tre testbiler til Nyborg

Nyborg Kommune har anmodet Region Syddanmark om hjælp, og regionen sender derfor her i eftermiddag tre testbiler mod Nyborg.

Nyborg har over de seneste dage oplevet et øget antal smittede med covid-19 i byen. Nyborg Kommune har derfor bedt Region Syddanmark om øjeblikkelig assistance til at få øget testkapaciteten i byen. Derfor sender Region Syddanmark i samarbejde med Beredskabsstyrelsen Sydjylland tre testbiler mod Nyborg.

To biler bliver placeret på Vesterhavnen 1 - hvor de også har holdt under tidligere besøg. – i nærheden af Lauses Grill - og én bil bliver placeret på Nørrevoldgade – handicapparkeringen ved borgerservice.
Bilerne vil i dag være der fra cirka kl. 14.30 til kl. 19.

Selve testningen vil foregå i pavilloner ved bilerne, og medarbejdere fra Nyborg Kommune vil være tilstede for at styre køerne. Det er ikke nødvendigt at bestille tid til en test.

Senere i dag oplyser vi på regionens facebookside, hvor bilerne kommer til at holde de næste dage i Nyborg.

Øvrige borgere, der ønsker at blive testet for covid-19, kan læse mere om hvad man gør på her