Poul Michaelsen forlader Sydvestjysk Sygehus

Direktør Poul Michaelsen stopper på Sydvestjysk Sygehus for at blive hospitalsdirektør i Region Midtjylland. Processen med at finde hans afløser er sat i gang.

Direktør på Sydvestjysk Sygehus Poul Michaelsen har sagt sin stilling op og stopper 30. september 2015.

45-årige Poul Michaelsen kom til Sydvestjysk Sygehus fra en stilling som plan- og sekretariatschef på Hospitalsenheden Vest, og det er samme hospitalsenhed, han er på vej tilbage til, denne gang med titel som hospitalsdirektør.

- Sydvestjysk Sygehus er en fantastisk robust organisation, der rummer utrolig mange kompetencer og kvaliteter. Derfor er det også med vemod, at jeg siger op, for det har været en meget spændende tid, siger Poul Michaelsen, der bor i Herning.

Områdets store akutsygehus

Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg udbygges i disse år til at være sygehus for alle akutte patienter fra det sydvestjyske område i Region Syddanmark. I alt udvides sygehuset for mere end 700 mio. kr. Et nyt laboratoriehus er allerede taget i brug. En ny stor fælles akutmodtagelse, som kommer til at udgøre hjertet i akutsygehuset, er godt på vej, og en ny sengebygning med enestuer er planlagt til at være færdig i 2018.

- Sydvestjysk Sygehus er på mange områder helt fremme i førerfeltet og inde i en god udvikling, og det har Poul Michaelsen i høj grad medvirket til. Derfor vil jeg også gerne ønske Region Midtjylland tillykke med deres nye hospitalsdirektør og ønske Poul god vind fremover, siger sundhedsdirektør i Region Syddanmark, Jens Elkjær.

Tidligere på året satte Region Syddanmark gang i et generationsskifte i direktionen på Sydvestjysk Sygehus, der medførte, at Susanne Lauth for kort tid siden blev udnævnt som sygeplejefaglig direktør. Sygehusets nuværende administrerende lægefaglige direktør, Bjarne Normark, skifter senere til et job som lægefaglig direktør i regionshuset i Vejle.

Regionen fortsætter nu umiddelbart med at besætte de ledige stillinger i sygehusledelsen på Sydvestjysk Sygehus.

Fakta om Sydvestjysk Sygehus

Sydvestjysk Sygehus er et af Region Syddanmarks fire akutsygehuse. Sydvestjysk Sygehus har et samlet budget på cirka 1,8 mia. kroner, cirka 43.000 indlagte patienter årligt og knap 260.000 ambulante besøg. Sygehuset beskæftiger cirka 2500 medarbejdere.
Sydvestjysk Sygehus består af akutsygehuset i Esbjerg, specialsygehuset i Grindsted og veneklinikken på Sundhedscentret i Brørup

Yderligere oplysninger:

Sundhedsdirektør Jens Elkjær, Region Syddanmark, mobil 29 46 71 25