Presseinvitation til rejsegilde på Steno Diabetes Center Odense

Region Syddanmark inviterer til rejsegilde på Steno Diabetes Center Odense; et nyt stort center, som skal tilbyde syddanske diabetespatienter den bedste behandling og samtidig være en drivkraft inden for forskning og nye behandlings- og forebyggelsesmetoder.

Nu kan Region Syddanmark takket være en milliardbevilling fra Novo Nordisk Fonden holde rejsegilde på Steno Diabetes Center Odense.

Bygningen er oppe på fem etager, som bliver centerets fulde højde, og håndværkerne er ved at montere facader og tag. Ved rejsegildet vil der være mulighed for at kigge nærmere på den snart 20.000 kvadratmeter store bygning.

Der vil være taler af:

• regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark
  • formand for Udvalget for Byggeri, Indkøb og Grøn Omstilling Karsten Uno Petersen (S), Region Syddanmark
  • senior vice president Ulrik Meyer, Novo Nordisk Fonden
  • direktør Per Jørgensen, 5E BYG A/S

Derudover vil der være underholdning ved sanger Jacob Sveistrup, som foruden at være odenseaner også er far til en datter med diabetes og derfor kender alt til, hvad det vil sige at have diabetes i familien.

En bevilling fra Novo Nordisk Fonden på 1,4 milliarder kroner i 2017 gjorde det muligt for Region Syddanmark at etablere Steno Diabetes Center Odense som en del af det nye OUH. En andel af de 1,4 milliarder kroner er gået til byggeriet, mens resten er en 10-årige driftsbevilling. Det er planen, at Region Syddanmark får nøglerne til centeret overrakt af entreprenørerne i sidste halvdel af 2023, så centeret kan tages i brug samtidig med resten af det nye OUH.

Pressen er velkommen

Rejsegildet holdes mandag den 27. juni klokken 13-15 på Steno Diabetes Center Odense, Søndre Hospitalsvej 50, 5260 Odense.