Presseinvitation til første spadestik til Psykiatrien på det nye OUH

Region Syddanmark inviterer samarbejdspartnere og presse til første spadestik på Psykiatrien på det nye OUH.

Når Region Syddanmarks nye universitetshospital i Odense slår dørene op om nogle år, bliver det som et samlet sygehus, hvor somatikken og psykiatrien bliver tæt integreret. Den voksenpsykiatriske afdeling bliver bygget sammen med det øvrige sygehus og finansieres, opføres og drives i et offentligt-privat partnerskab (OPP). Region Syddanmark indgik sidste år en aftale med entreprenørfirmaet A. Enggaard A/S om at være den private partner i projektet.

Region Syddanmark inviterer samarbejdspartnere og presse til første spadestik på den 21.000 kvadratmeter store bygning. Ved første spadestik vil der være mulighed for at kigge nærmere på illustrationer af byggeriet og høre mere om projektet, og der vil være mulighed for en virtuel rundtur i den kommende psykiatriske afdeling.

Den nye voksenpsykiatriske afdeling kommer blandt andet til at rumme 142 sengestuer, som alle er placeret i grundplan, så alle patienter har direkte adgang til udearealer. Det er planen, at Region Syddanmark får nøglerne overrakt af OPP-leverandøren i 2024, så afdelingen kan tages i brug samtidig med resten af det nye OUH.

Arrangementet finder sted:

Mandag den 15. august 2022 kl. 15.00-16.30

Ved Psykiatrien på det nye OUH, Søndre Hospitalsvej 50, 5260 Odense S

Program

Administrerende sygehusdirektør på Psykiatrisygehuset Charlotte Rosenkrantz Josefsen vil være toastmaster og lede gæsterne sikkert gennem dagens program, som indeholder taler ved:

• Stephanie Lose, regionsrådsformand, Region Syddanmark
  • Solveig Rannje, administrerende direktør, Velliv
  • Karsten Uno Petersen, formand for Udvalget for Byggeri, Indkøb og Grøn Omstilling, Region Syddanmark
  • Jens Skinnebach, afdelingschef, A. Enggaard
  • Mette Bossen Linnet, formand for Psykiatri- og Socialudvalget, Region Syddanmark

Derforuden vil der være underholdning ved duoen Me and Maria, som består af Maria Anna Rosenberg på vokal og keyboard og Johannes Pehrson på bas og vokal.