Presseinvitation til første spadestik på nyt neonatal-afsnit i Kolding

Neonatal-afsnittet på Sygehus Lillebælt i Kolding har årligt op mod 700 familier indlagt. Nu får de en ny bygning, og 5. januar 2024 tager regionsrådsformand Bo Libergren (V) og formand for Udvalget for Byggeri, Indkøb og Grøn Omstilling Karsten Uno Petersen (S) det første spadestik til byggeriet.

Én samlet afdeling, hvor mor og barn er indlagt samme sted, og hvor der er plads til den nyfødtes allernærmeste familie. Det er, hvad den nye neonatal-bygning kommer til at rumme.

Det har stor betydning for en familie, som lige har fået et nyt lille barn, at hele familien kan være samlet i tiden efter fødslen, også selvom mor og barn har brug for behandling, som kræver indlæggelse på forskellige afdelinger. Den nye bygning kommer dermed ikke bare til at være en moderne og tidssvarende ramme om behandlingen. Den kommer også til et understøtte familiedannelsen og gode patientforløb.

Første spadestik tages:

Fredag 5. januar 2024 klokken 9.30-10.30
På byggepladsen ved Sygehus Lillebælt, Sygehusvej 24, 6000 Kolding.

Der vil være taler ved regionsrådsformand Bo Libergren og formand for Udvalget for Byggeri, Indkøb og Grøn Omstilling Karsten Uno Petersen, som også i fællesskab vil tage det første spadestik.

Husk fornuftigt fodtøj, da arrangementet foregår på byggepladsen.