Presseinvitation: Indvielse af ny akutmedicinbil

Esbjerg og Grindsted Sygehus inviterer til åbningen af den nye akutmedicinbil i den Fælles Akutmodtagelse (FAM) på Esbjerg Sygehus. Bilen starter 1. september med at køre ud til patienter, der som alternativ til en indlæggelse kan blive behandlet i eget hjem.

Akutmedicinbilen danner rammen om et nyt kommende samarbejde mellem FAM i Esbjerg, fem kommuner – Esbjerg, Billund, Varde, Fanø og Vejen - og almen praksis, hvor formålet er, at patienten ikke skal køres til Akutafdelingen, men bliver tilset af en akutlæge og en sygeplejerske i eget hjem.

Akutmedicinbilen bliver bemandet af en læge og en sygeplejerske og vil køre alle dage fra klokken 8 til 18. I første omgang er den reserveret til patienter fra plejehjem og botilbud, men forventningen er, den bliver udvidet til at køre til alle borgere i de fem kommuner.

Regionsrådsformand Stephanie Lose står for den officielle åbning.

Der vil være mulighed for at pressen kan komme med ud at køre i den nye akutmedicinbil.

Tid: Fredag 1. september 2023, 10:00-11:00

Sted: Esbjerg Sygehus, Hovedindgangen Bygn. D,

Haraldsgade 12, 6700 Esbjerg

Tilmelding til: Kommunikationskonsulent Tine Glindvad Polat, Tgp@rsyd.dk, telefon 26 71 33 45

Akutmedicinbil som kører ud fra sygehuset i Esbjerg.

Sådan ser den nye akutmedicinbil ud, som fra 1. september kører ud til patienter, som muligvis kan blive behandlet derhjemme og dermed undgå at blive indlagt på sygehuset.