Presseinvitation: Fremtidens mobilitet i mindre byer og landområder

Region Syddanmark inviterer pressen til et arrangement, hvor blandt andet kommuner, trafikselskaber og lokalråd skal gøre hinanden klogere på, hvilke muligheder for mobilitet i mindre byer og landområder fremtiden byder på.

Hvilke mobilitetstilbud kan understøtte fremtidens lokalsamfund? Hvordan får vi en bedre og mere fleksibel hverdagstransport? Hvilke muligheder der er for at understøtte en smart, klimavenlig og aktiv transport?

Det er nogle af de spørgsmål, du kan få svar på, når bl.a. kommuner, trafikselskaber, private mobilitetsudbydere og lokalråd mødes til en dialog om fremtidens mobilitet i mindre byer og landområder.

Her vil det også være muligt at besøge forskellige stande, hvor man kan høre nærmere om samkørsel, delebiler, delecykler, deleløbehjul, flexløsninger mv. Ligeledes vil der være mulighed for at høre om erfaringerne fra de lokalområder, som allerede har testet forskellige mobilitetsløsninger.

Pressen er velkommen:

24. maj 2022 kl. 12-16 i Vingsted Konferencecenter, Vingsted Skovvej 2, 7182 Bredsten

Der vil være deltagelse af både politikere og administration, og rådgivningsvirksomheden Urban Creators vil præsentere deres idékatalog for mobilitetsløsninger i mindre byer og landområder.

Se det fulde program på linket her.