Stephanie Lose får ridderkorset

Forhenværende regionsrådsformand Stephanie Lose fik ved et lille arrangement efter regionsrådsmødet mandag den 26. februar overrakt Ridderkors af Dannebrogordenen.

Bo Libergren og Stephanie Lose. Foto: Christian Juul Mikkelsen

Økonomiminister Stephanie Lose (V) lagde mandag vejen forbi sin tidligere arbejdsplads; regionshuset i Vejle.

Anledningen var, at regionsrådsformand Bo Libergren (V) umiddelbart efter det ordinære regionsrådsmøde overrakte Ridderkors af Dannebrogordenen til Stephanie Lose for sit virke som formand for regionsrådet i Region Syddanmark fra 2015 til 2023.

Ved overrækkelsen sagde Bo Libergren blandt andet:

- I Region Syddanmark er rigtig mange på fornavn med dig. Du har været en ihærdig politiker, der alle dage og på alle tider af døgnet har søgt samarbejdet og de rigtige løsninger. Det har til tider været hårdt, men med tiden er vores region kendetegnet ved stor stabilitet, men også med god evne til at gribe de store forandringer med kloge og velovervejede løsninger.

Stephanie Lose blev første gang valgt til regionsrådet i Region Syddanmark ved regionernes dannelse i 2006 og var medlem af rådet til 2023, hvor hun blev udnævnt til økonomiminister – de sidste mere end otte år som regionsrådsformand.

Det er Indenrigs- og Sundhedsministeriet, der har indstillet Stephanie Lose til at modtage ridderkorset.