Kom med til åbent hus på det nye OUH

Den 19. september byder Region Syddanmark indenfor på byggepladsen til det nye OUH. Her kan du opleve et af Danmarks største sygehusbyggerier helt tæt på, og få mere at vide om alt fra bygningerne på pladsen, til hvordan OUH forbereder sig på flytningen.

For 5. år i træk slår Region Syddanmark dørene op til det enorme byggeri, og i år kan du få en helt ny oplevelse. For første gang nogensinde bliver det nemlig muligt at komme helt ind bag hegnet og gå rundt i en af de kommende hospitalsbygninger.

Regionsrådsformand i Region Syddanmark, Stephanie Lose (V), er glad for, at det er muligt at invitere besøgende ind på byggepladsen.

- Byggeriet er i fuld gang, og der er sket rigtig meget på byggepladsen siden sidste år. Det interesserer naturligvis en masse danskere, og derfor er jeg utrolig glad for, at det er muligt at byde indenfor igen i år. Som noget helt nyt vil de besøgende kunne komme ind i en af de centrale bygninger på det nye sygehus og blandt andet se ned igennem den næsten 500 meter lange bygning, kaldet Vidensaksen. Desuden vil det være muligt at se facaderne flere steder, ligesom der er kommet vinduer i nogle af bygningerne. Det er alt sammen noget, der gør det nemmere at forestille sig, hvordan det kommende sygehus vil se ud, når det er færdigt. Det er vigtigt for os, at arrangementet bliver holdt i trygge rammer, og derfor skal man ligesom sidste år tilmelde sig på forhånd, siger hun.

Serviceby, kobling til universitetet og dronefilm

Til åbent hus bliver det også muligt at se den kommende serviceby, der bl.a. indeholder køkkenet og sterilcentralen, koblingen mellem Syddansk Universitet og det nye sygehus og letbanestoppene. Du vil også kunne se en dronevideo og få meget mere information om de kommende operationsstuer og hvordan OUH forbereder sig til flytningen.

Formand for anlægs- og innovationsudvalget Karsten Uno Petersen (S) siger:

- Flere af bygningerne i servicebyen er godt på vej, fx vil det være muligt at se og høre om køkkenet, som skal levere mad til patienter, pårørende, medarbejdere og gæster. Også koblingszonen, som er hjertet mellem sammenbygningen af Syddansk Universitet og Odense Universitetshospital tager form, og de besøgende vil kunne se de to bygninger, der står klar til at møde hinanden. I koblingszonen får de to institutioner fælles indgang og faciliteter.

Book tid, og få en guidet tur

Åbent hus bliver i år en gående rundvisning på byggepladsen. På grund af sikkerheden på pladsen og af COVID-19 hensyn beder vi om, at du tilmelder dig et ankomsttidspunkt, så vi får fordelt mængden af besøgende henover dagen. I tilfælde af en yderligere lempelse af forsamlingsforbuddet vil vi åbne op for flere gæster, men tilmelding er stadig nødvendig.

Orienter dig gerne på nytouh.dk op til besøget.

Tilmeld dig Åbent hus på byggepladsen.

• Åbent hus holdes den 19. september 2021 fra kl. 10.00-15.15
  • Du bedes tilmelde dig inden besøget via denne side: Besøg byggepladsen for det nye OUH
  • Hver tur forventes at vare 1 time og 15 min.
  • Turen er ca. 3 km og kræver, at du er i stand til at gå i ujævnt terræn og op og ned ad trapper.
  • Der bliver også arrangeret 1-2 handicapvenlige ture. Mere information følger på nytouh.dk om denne tur i august måned.
  • Åbent hus afholdes på byggepladsen for det nye OUH, Søndre Hospitalsvej 50, 5220 Odense S

Foto af byggepladsen lige nu:

Foto af byggepladsen OUH som den ser ud nu.

Foto af byggepladsen som den ser ud nu.

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark.

Udvalgsformand Karsten Uno Petersen (S), Region Syddanmarks anlægs- og innovationsudvalg.

Praktiske oplysninger om arrangementet kan fås hos kommunikationsrådgiver Maja Hindhede Svanegaard, OUH, mobil 30 58 84 07

Kontaktoplysninger

Stephanie Lose