Nu er det muligt at få PCR-test uden tidsbestilling

Fra torsdag den 1. juli bliver det på flere af de store PCR-teststeder i regionen muligt at møde op uden tidsbestilling.

Fra 1. juli bliver det muligt at få en drop-in-test på flere af de større PCR-testcentre i regionen.

Det betyder, at du blot kan møde op, og så vil du komme til, når der er tid. Børn under to år skal fortsat have en henvisning til test fra egen læge. Det vil fortsat være muligt at booke tid via coronaprover.dk, men drop-in er altså nu et alternativ til dette, hvis man ikke har haft mulighed for at booke tiden.

Det er de nationale myndigheder, der har ønsket, at drop-in bliver en mulighed. Region Syddanmark har vurderet, hvor det praktisk og logistisk har kunnet lade sig gøre. Nogle steder er der blandt andet begrænset parkering og særlige trafikale forhold, der gør, at drop-in ikke er en mulighed.

Se, hvor det er muligt at blive PCR-testet ved drop-in på oversigtskortet.

Ved drop-in gælder de samme retningslinjer og aldersgrænser som ved test med tidsbestilling.

Læs om de forskellige testmuligheder

Fra 1. juli gælder det desuden, at din PCR-test er gyldig som coronapas i 96 timer. Hurtigtest vil fortsat være gyldig i 72 timer.