Region Syddanmark indgår aftale med VaccineDanmark om vaccinationscenter i Varde

Fra mandag 20. december kan borgerne i Varde og omegn blive vaccineret mod COVID-19 alle ugens dage på byens sundhedscenter. Regionen har indgået en aftale med den private udbyder VaccineDanmark, som overtager regionens pop-up-vaccinationssted i Varde. VaccineDanmark forventes samlet set at kunne vaccinere op mod 1.500 borgere om ugen.

Endnu flere børn og voksne i Varde og omegn kan snart rulle ærmet op og gøre klar til vaccination tættere på deres hjem. 20. december overtager VaccineDanmark nemlig regionens vaccinations-pop-up i Varde. Det skal være med til at gøre det nemmere for borgerne i området at blive vaccineret og revaccineret.

Koncerndirektør i Region Syddanmark Kurt Espersen siger:

- Jeg er rigtig glad for, at VaccineDanmark overtager regionens vaccinested i Varde, og at det er lykkedes at lave en aftale, der udvider muligheden for at blive vaccineret alle ugens dage. Dermed gør vi det både hurtigere og nemmere for borgerne at blive vaccineret tæt på hjemmet, og VaccineDanmark hjælper os med at løfte den store vaccinationsopgave, regionen står over for. Jeg vil gerne opfordre alle borgere i Varde og omegn til at overveje at blive vaccineret på det nye vaccinationscenter.

Direktør hos VaccineDanmark Damir Djevic siger:

- Vi har indgået et samarbejde med Region Syddanmark, da vi har ressourcer og kapacitet til at kunne være med til at løse de regionale udfordringer, som vi står over for i forbindelse med bekæmpelsen af COVID-19. For VaccineDanmark er det afgørende at udvise samfundssind, og vi er derfor glade for at kunne støtte op om vaccinationsindsatsen i Varde og omegn.

Åbent alle dage som udgangspunkt

Vaccinationstilbuddet ligger på Søndertoften 22, 6800 Varde. VaccineDanmark åbner dørene mandag 20. december kl. 9.00. Borgere skal bestille tid på vacciner.dk

Åbningstider:

• 20. december 9.00-17.30 – ellers alle ugens dage fra kl. 8.30 til 17.30
  • Særlige åbningsdage til jul og nytår:
  • 24. december kl. 8.30-13.00
  • 25. december: Lukket
  • 31. december kl. 8.30-13.00

De borgere, der allerede har booket tider til vaccination den 22. og 29. december hos regionens pop-up, vil stadig kunne møde op til deres oprindelige tid.